Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je er aan doen als het beeld van je laptop ineens flikkert?

Gewoon met de accu in het stopcontact. Het is een Asus.
Verder is het een prima laptop, functioneert nog prima. Ik ben een nitwit ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garantie? > opsturen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is drie jaar oud dus denk ik te oud voor garantie. Maar hoe werkt dat dan met videokaart? Hoe kan ik het zien welke er in zit? Nogmaals, ik ben een nitwit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tolguaz, dan gaat hij binnen een paar minuten op slaapstand

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je even de aansluiting van de monitor naar je laptop moet laten nakijken kijk eens of het heen en weer bewegen van je klep daar invloed op heeft
dan is er misschien een slechte verbinding door dat te de stekkertje los zijn geraakt ?
beter is het nu te handelen dan het maar zo te laten
je backlight kan er mee op houden
tenzij je er al zat te denken een andere te kopen
weeg dat goed tegen elkaar af.

Want laptop reparaties kunnen behoorlijk in de papieren lopen
en het is dan soms beter maar een nieuwe te kopen
en deze erbij in ter ruilen
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij de garantie nog niet verlopen is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord, maar kun je me uitleggen wat een backlight is? Ik ben, nogmaals, echt een nitwit. Computers doen het gewoon, of niet, in mijn ogen ;)
Wanneer ik het scherm ver open klap, lijkt het beter te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh en een andere kopen is op dit moment financieel geen optie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Backligt is de lamp achter j beeldscherm die ervoor zorgt dat je alles op je beeldscherm ziet en dattie licht geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het backlight is de lichtbron van het scherm, het LCD-scherm geeft geen licht van zichzelf maar werkt als een veranderbare dia voor een egaal verlicht vlak.
Het vlak bestaat uit een doorzichtige plastic plaat die het licht van twee dunne TL-buizen links en rechts van het scherm egaal over het hele vlak verdeelt.
Het flikkeren kan veroorzaakt worden door een defect in de voeding van de TL-buisjes, deze voeding moet een spanning van vele tientallen volt uit de lagere accuspanning opwekken.
capthavoc
12 jaar geleden
Als je zeg dat je al je de klep verder open zet dat het beter gaat is het vast een slechte verbinding dus toch even laten nakijken want dit is iets dat je zelf niet kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de uitleg :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding