Hoe werkt windows activatie?
Ik heb een pc gerepareerd van mijn buur (merk: Medion). Hierop heb ik een legale windows xp geïnstalleerd. (met de legale code).
Toen ik klaar was met de reparatie van zijn pc, en dus alle software eropstond inclusief de windows xp activatie, heb ik een volledige backup van die computer gemaakt. Voor het geval dat er iets zou misgaan.
Zonet heb ik even op een test-pc (ook per toeval een medion, en bijna gelijk aan die van mijn buurman), die volledige backup (image dus) teruggezet op een test-pc dus. Vanaf het moment dat windows xp opstartte op die test-pc (dus na het terugzetten), zei windows xp dat ik nog moest activeren ("hij zei ook "omdat er teveel verschillen in hardware zijn tegenover een vorige installatie"). Ik heb dan geactiveerd. Ik moest geen code ingeven, er werd direct al geactiveerd.
Nu is mijn vraag: gaat mijn buurman hiervan last hebben, want ik ben bang dat één code nu door 2 pc's gebruikt wordt? Kan ik best die tweede pc formatteren (dus die testpc). Ik heb die testpc nergens voor nodig, ik wou gewoon die image eens testen. Nu heb ik toch op die test-pc geactiveerd. Gaat mijn buur nu een melding op zijn pc krijgen van "dubbele sleutels" ? Het was niet de bedoeling... want ik gebruik die test-pc toch niet. Het was gewoon om even te testen waaruit die image nu weer bestond en of die image gelukt was... Gaat mijn buurman nu boodschap krijgen van illegale sleutel ofzo? Want alles is legaal.
maar denk dat je wel weer opnieuw moet activeren op buurman pc en als dat niet lukt moet je gewoon bellen.
en het voorleggen ik vermoed dat ze daar kunnen zien dat de eerste activering met dezelfde hardware is en dus dat die xp wel bij die medion pc past
dat is logisch he bij een legale ik heb ook een legale versie van xp geinstalleerd op de buurman pc maar wou die ook testen op mijn test pc en daarna direct weggooien tot mijn grote verbazing activeerde windows xp automatisch nadat ik de image terugzette vandaar nu mogelijk dezelfde key op 2 pcs wat niet de bedoeling was op mijn test pc hangt ook originiele windows xp key
ik ga op de test pc opnieuw formatteren en windows xp er opnieuw op installeren gebruik makend van de windows key die op die testpc plakt zijn dan ook de dubbele sleutels weg
Je hebt het toch ook over een legale versie!
Dus met andere worden legale xp met de zelfde productcode op 2 pc's geeft geen problemen,zo draait het bij mij al jaren.
ik had je niet goed begrepen nu begrijp ik het, bedankt voor je extra uitleg :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.