Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan geen taakbeheer meer openen?

Als ik taakbeheer wil openen krijg ik de Melding: "Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder."
Ook zijn bepaalde mappen "Onzichtbaar" gemaakt ( ik kan ze nog wel zien, maar ze hebben zo'n licht tintje). Ik ben Administrator, en ik heb het nog gecontroleerd. Het lijkt een beetje op het werk van malware, maar ik heb laats en zonet nog een grote schoonmaak gehouden e alle malware opgeruimd. Het zou dus verholpen moeten zijn, toch? Helaas niet dus. Hoe krijg ik het weer naar het oude (het liefste zonder systeemherstelpunt). Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ojeeee!!! Ik kan regedit.exe (register editor) ook niet meer openen!!!!! PC geeft hetzelfde bericht als met taakbeheer!!! Help!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In veilige modus opstarten. Zorgen dat je admin bent. Dan kun van alles en nog wat aanpassen. Let wel op wat je doet. Niet zomaar van alles weggooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taakbeheer is in en uit te schakelen.
ga naar start-uitvoeren/run-type daar-regedit.
zoek naar,hkey_current_user_/software/microsoft/windows/current version/policies/system
zoek de sleutel- disable taskmgr
als deze op 1 staat is hij uitgeschakeld,zet hem op 0 om taakbeheer in te schakelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing