Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wil windows xp niet instaleren?

hoi ik wou mijn windows xp herinstaleren maar hij weigerd altijd om de setup uit te voeren. ik heb al bijna alles geprobeerd denk ik. help mij aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
654
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start de windows cd helemaal niet op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je pc laten opstarten van de windows cd.
druk tijdens het opstarten van je pc paar keer achter elkaar op DEL of f2 je komt dan in de BIOS ga naar bootproces/bootorder/boot seguence,dan moet je de bootvolgorder van de opslagmedia veranderen normaal staat je HD als eerste boot en je cd drive als tweede dit omdraaien dus de cd drive als eerste,zorg wel dat de windows cd er al inzit.
Als het goed is start je windows cd dan op en kan je xp installeren.
Als alles klaar is je HD weer als eerste boot terugzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Want met de setup doe je géén herinstallatie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een vermoeden dat je geen s-ata drivers in je xp installatiecd hebt zitten.
Kies bij het laden van de xp installatie voor f6 (andere apparaten) en zorg dat je een usb stickje klaar hebt liggen met daarop de s-ata drivers.

Optie 2 is slipstreamen van de driver. Download nlite, download de s-ata driver, laad je xp installatiecd in nlite en voeg de driver toe (wijst zichzelf). Brand de schijf en installeer nu xp!

Optie 3: (zou ik kiezen!) download een xp inc s-ata drivers (torrents of nieuwsgroepen) en installeer deze!

Hoe dan ook, volgens mij echt een s-ata driver probleem :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp dat het niet logisch klinkt, maar ik heb vaak meegemaakt dat xp setups niet lukten, door dit probleem.
Ben benieuwd hoe het afloopt, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens:
http://www.ftdworld.net/spotinfo.php?id=157088
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok ik heb het geprobeerd en ik ben er van onder de indruk want het werkt

Andere antwoorden (2)

Je moet via windows booting menu opstarten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet zo moeilijk,Google ff op,'windows xp opnieuw installeren'daar word het stap voor stap uitgelegd.succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding