Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds ik een koptelefoon in mijn laptop heb gestoken, doet het geluid het niet meer zonder de hoofdtelefoon.Volgens instellingen moet hij het doen. ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Kijk even naar je volumeregeling. Zou ook best kunnen dat je koptelefoon kapot is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een koptelefoon inplugt, dan schakel je automatisch de speakers uit. Waarschijnlijk is bij laptop het contactje dat de speakers weer moet inschakelen blijven haken. Hierdoor "denkt" de laptop dat de koptelefoon nog steeds is ingeplugd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is misschien een beetje ongelukkig geformuleerd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....
13 jaar geleden
Weet je wel zeker dat je de volumeregeling niet erg laag gezet hebt toen je de koptelefoon gebruikte? het kan zijn dat de speakers gewoon erg zacht staan.
In het andere geval is het volgende gebeurd:
De groene aansluiting van de laptop waar je jouw koptelefoon ingestoken hebt is voorzien van schakelaars die de ingebouwde speakers uitschakelen.
Kennelijk willen ze na uittrekken van de plug niet meer omschakelen, je zal het moeten (laten) repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar je configuratiescherm, daar selecteer je de optie geluid, en daar moet je de optie aanvinken waarvan jij wil dat het geluid uit weergegeven wordt, in dit geval dus je laptop.

Ik had dat ook toen ik met een hdmi kabel de laptop aan de tv koppelde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing