Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je de backup van je laptop ook op je desktop plaatsen?

Ik heb een backup van Windows XP op de desktop maar die is heel oud. Nu heb ik pas een laptop gekocht met Windows 7. Ook weer keurig een backup gemaakt. Nu vraag ik me af of ik als het nodig mocht zijn in de toekomst of ik Windows XP van de desktop kan vervangen door die backup van Windows 7 van de laptop

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het handigste is,om die volledige back-up op een CD/dvd te branden ( ISO bestandje van maken) .Nadat U dat heeft gedaan kunt U later van de gebrande cd precies aanwijzen m.b.v. de wizard in W7 welke bestanden U over wilt zetten. Mocht U dan iets aanwijzen,wat niet kan ,omdat het mogelijk problemen ( meestal irc 's) gaat opleveren,dan meldt Windows dat.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je het over een image backup?

Want een backup van de bestanden kan je altijd overzetten, maar een image zal niet een twee drie werken op een desktop.

Soms pakt ie hem wel, dan kan je alle drivers later alsnog installeren, maar vaak zal je een blauw scherm tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je desktop onderdelen heeft die compatible zijn met Win 7 moet er geen groot probleem zijn. Maar houd wel van je desktop de drivers van o.a. het moederbord en de videokaart achter de hand mocht het niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat niet lukken, de WGA zal het blokkeren, er is teveel verschil in hardware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing