Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mac Osx Terug Naar Windows 7.

Hallo Allemaal!
Ik heb pas Mac OSX op mijn Windows 7 PC gezet maar daar heb ik spijt van want het werkt niet makkelijk.
Ik wil het dus terug zetten zonder dat ik al mn bestanden en programma's moet verwijderen.
Is dat mogelijk???

Gr Gebruiker71

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

OSX is een besturingssysteem. Dat bestaat uit programma's en bestanden. Je kunt niet een besturingssysteem verwijderen en zijn programma's en bestanden laten staan. Dat is onmogelijk. Je kunt wel eerst bestanden die je wilt bewaren (bijv. documenten, foto's, soundfiles, etc) op een USB-stick/schijf zetten om ze later weer te gebruiken.
Het installeren van OSX op een PC is trouwens illegaal.
escape
13 jaar geleden
Om dat te kunnen doen, zul je de harde schijf partitie waar Mac OS opstaat moeten formatteren.

(ik had in het verlede Hackintosh gebruikt op mijn PC, en heb het ook simplel kunnen vewijderen door de partitie te formatteren).

Je kunt een partitie verwijderen door met de rechter muisknop op "mijn computer" te klikken. Dan klik je op "Beheren"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je MACOSX eraf gooien zonder dat je je harddisk moet formatteren en Windows moet herinstalleren

Programma's van MAC werken niet in Windows maar sommige bestanden daarentegen wel, maak in MACOSX aan back-up van je bestanden die ook in Windows werken met behulp van een USB of Harddisk

Ga als volgt te werk:

- Zorg ervoor dat Windows 7 automatisch opstart, wanneer je niet weet hoe dit moet download dan "Bootloader" (Windows) dit programma kan dat voor je doen

- Wanneer Windows 7 automatisch start, download dan een programma genaamd "Paragon partition Magic" dit programma heeft een heel breed scala aan mogelijkheden en naar mijn mening duidelijk en overzichtelijk.

Wanneer je er niet uitkomt typ dan "paragon partition magic" eens in bij youtube, er zijn een boel mensen die het je met woord en beeld uitleggen hoe het volgende gaat, dit is een krachtig programma doe niet zomaar iets!

- Het is de bedoeling dat je je MACOSX partitie verwijderd
- Maak van de ruimte die vrijkomt een logisch station
- Formatteer dit station in NTFS

En voila ! MACOSX is als sneeuw voor de zon verdwenen en je hebt de schijf die MACOSX gebruikte terug in Windows
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing