Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help! Mijn laptop doet raar na het opstarten...

Ik heb net 3 keer geprobeerd mijn laptop op te starten en kreeg 3 keer hetzelfde probleem. Het opstarten verliep allemaal prima en normaal. Vervolgens moet ik mijn wachtwoord ingeven en dan krijg ik ineens een flikkerend scherm met blauwe en rode strepen alles door elkaar. Ik dacht eerst dat het misschien aan het scherm lag, maar het opstarten en alles is wel duidelijk net als anders. Wat kan dit zijn? Ik moet vanavond met spoed nog iets uitwerken en ja, je raadt het al, dat staat op de laptop. :(

Toegevoegd na 22 uur:
Ik ben vandaag naar de computerzaak geweest. De videokaart is inderdaad stuk. Deze hebben ze nu uitgeschakeld, waardoor ik de laptop wel weer kan gebruiken. Enige nadeel is dat de resolutie van het scherm niet meer is aan te passen. Alles is nu heel groot en ik moet dus meer scrollen. Ook de kleuren zijn fletser. Voor een nieuwe videokaart zou ik een compleet nieuw moederbord moeten aanschaffen. Dat zou rond de 300 euro moeten gaan kosten. Eerst maar 'ns kijken of ik nog garantie heb op deze laptop.

Allemaal bedankt voor jullie reactie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang heb je hem al ti's mischien van oude

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je videokaart kan kapot zijn. Omdat de laptop met (ik neem aan Windows) eerst gewoon het systeem opstart en daarna de drivers die geladen worden tijdens het inloggen. En wat voor update was het van Adobe? Met vr. groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga morgen even naar de computerzaak. Ik hoop dat het dat dan is. De update van Adobe heb ik niet op gelet wat voor een dat was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De videokaart was inderdaad kapot.

Andere antwoorden (4)

O....o.... Klinkt niet goed. Opstarten en dan F10 ingedrukt houden. Dan kom je bij systeemherstel. Ga terug naar een eerdere configuratie.
Hopelijk werkt dat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, het probleem blijft zich voordoen... :'(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is je laptop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie net dat je dat al eerder beantwoord hebt, dus 2 à 3 jaar. Er van uitgaande dat je Microsoft hebt..... Kan je teruggaan naar een nog eerdere datum met systeemherstel. Ik denk dat dit ligt aan een update.
Anders wellicht morgen naar een computerzaak toe gaan.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gisteren inderdaad een update gedaan, maar dit was van Adobe. Vanavond pas weer opnieuw gestart. Ik krijg 'm niet goed. Morgen dan maar naar de computerzaak. Bedankt voor je antwoord.
ja het zou kunnen helpen om eens met je pc binnen te gaan ja bij ons is ook zoiets gebeurt en ja hij is kapot dus je kan er een keer mee binnen gaan in een winkel of zoo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de stekker van het modem al eens een kwartiertje tot een halfuur uit het stopkontakt gehaald? Dat wil ook nog weleens helpen bij problemen. Dit is een tip die ik zelf al en paar keer bij problemen van KPN heb gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Modem is voor het internet. Ik zie niet in dat, dat het probleem verhelpt met een beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een standaard reactie als je geen verbinding kan maken met het internet het is geen oplossing voor een probleem wat zich op een laptop afspeelt.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Ik heb toen de aan/uit knop van mijn laptop (Acer 5738) 5 seconden ingehouden, daarna de laptop weer aangezet, ingelogd met 'veilige modus, de computer teruggezet naar een week geleden (systeem-herstel) en daarna de laptop weer uit- en weer aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding