Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ntoskrnl.exe probleem

Hoi, heb al een tijdje een probleem met mijn pc.
Als ik mn pc opstart krijg ik 90% van de tijd gelijk een BSOD wanneer windows probeert te laden.

Dit gebeurd altijd in het begin als je de pc net hebt opgestart, als de pc normaal is opgestart heb je verder nergens last van.

Heb bluescreenview geinstalleerd, en die verwijst naar ntoskrnl.exe.

Heb geprobeerd mijn pc opnieuw te installeren maar dat werkte niet, nog steeds het zelfde probleem.
Geheugen getest, blijkt prima in orde te zijn.
Hardeschijf is prima in orde, heb met 2 schijven getest, en met elke schijf zelfde probleem.

Zit op windows 7 x64.

Hoop zo voldoende info gegeven te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou je windows repareren. Als je toch in windows komt.
Klik je op start en dan uitvoeren. Daar type je vervolgens "CMD" en dan op enter. In het zwarte schermpje type je vervolgens "SFC /scannow"

Als dit niet werkt, zou ik een systeemherstel overwegen.
Type dit in bij start in de zoekbalk.

Kijk naar het merk van je schijven en download de tooltjes van de website van de fabrikant. Hiermee kun je je schijven testen op errors.

Ik had ditzelfde probleem na een kapotte schijf namelijk.

Toegevoegd na 3 dagen:
Het antwoord van bovenstaande gebruiker is te ver gezocht en leidt je op het verkeerde pad. Zie de bron hieronder. Het is best helder uitgelegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo

DLL (Dynamic gekoppelde Library) bestanden:
Ntoskrnl.exe ontbreekt in uw systeem? U ontvangt een foutbericht dat aangeeft van dat het bestand ntoskrnl.exe ontbreekt, beschadigd, of de verkeerde versie. Downloaden en installeren van een dll-bestand, moet u eerst downloaden van de Microsoft ® Windows ® besturingssysteem dll-bestand en het registreren op uw computer.
. Stappen:
Downloaden van de Microsoft ® Windows ® Operating System DLL-bestand met behulp van de downloadlink op deze pagina en sla het bestand op een van de mappen zoals in stap 3. Microsoft ® Windows ®-besturingssysteem.EXE-bestanden hoeft niet handmatig worden geregistreerd.
Back-up van de oude versie van het dll-bestand.
Klik op Start > uitvoeren en typ in de volgende opdracht:
Windows 95, 98 of Me:
regsvr32 \windows\system\ntoskrnl.exe

Windows NT of 2000:
regsvr32 \WINNT\system32\ntoskrnl.exe

Windows XP of Vista of Windows 7:
regsvr32 \windows\system32\Ntoskrnl.exe
Het bestand ntoskrnl.exe vervangen:
Sluit alle geopende programma's.
Klik op Start, wijs zoeken, en klik vervolgens op bestanden of mappen.
Typ in het vak naam ntoskrnl.exe.
In het vak Zoeken in , klik op Mijn Computer, en klik vervolgens op Nu zoeken.
In de lijst met zoekresultaten, ntoskrnl.exeKlik met de rechtermuisknop en klik op naam wijzigen.
Typ ntoskrnl.exe.oud en druk vervolgens op ENTER. Als er meerdere exemplaren van het bestand ntoskrnl.exe in de lijst, naam van elk exemplaar.

Wanneer u het programma dat gebruikmaakt van het dll- of EXE-bestand start, controleert het programma benodigde bestanden. Normaal gesproken beginnen met de programma's.
Downloaden Microsoft ® Windows ®-besturingssysteem ntoskrnl.exe
Microsoft ® Windows ® besturingssysteem EXE (uitvoerbaar) bestanden:
"Ontbrekende of beschadigde ntoskrnl.exe" downloaden:
Stappen:
Download het bestand naar een map op uw computer
Scan de.EXE-bestand met behulp van een Scanner anti-virus zoals AVG of Norton Anti-Virus
De Microsoft ® Windows ®-besturingssysteem wordt uitgevoerd.EXE-bestand door te dubbelklikken op het bestand

Microsoft HOT FIX

http://support.microsoft.com/kb/814545/nl

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 5 minuten:
De laatste link is NIET de juiste. Excuses de volgende kunt U wel gebruiken,want het onderdeel wordt op deze pagina van Microsoft wel genoemd !

http://support.microsoft.com/kb/867778

Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ntoskrnl.exe is naar mijn idee een "definitiebestand" dat de omgeving initialiseert voor het OS en dat dus voor het eigenlijke OS(gebruikersinterface) wordt geladen en verder niks met gebruikersfunctionaliteit te maken heeft.
Het kan zijn dat je windows corrupt is; probeer het eens met een ander OS, bv open source Ubuntu ofzo.
Blijft het probleem dan is het vrijwel zeker een hardware-probleem (kapotte chip/beschadigde printplaat); Werkt ubuntu dan is het wsch een corrupte windows geweest...
Heb het zelf ook al eens gehad en was zo eigenwijs het precies te gaan uitzoeken; kostte me ook nog een harddrive omdat uiteindelijk bleek dat printplaat ergens licht kortsluiting maakte en mn drive n keer een tik meekreeg. Had dus beter gewoon meteen n nieuw MB gehaald...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding