Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik internetverbinding op mijn net geformatteerde XP laptop?

Dus heb het geformatteerd, van alles geprobeerd en krijg maar geen internetverbinding via mijn kabel.

Voor ik het geformatteerd had, werkte het altijd, ook draadloos. Ik heb vaker geformatteerd, maar heb er nooit eerder problemen mee gehad.
Mis ik een driver?

Toegevoegd na 1 minuut:
Via het configuratiescherm lukt het ook niet. Ik krijg dan verschillende internetopties opties, maar heb geen flauw idee welke ik moet kiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Het lijkt mij waarschijnlijk dat je de driver van je (draadloze) netwerkkaart mist.

Zoek uit welke netwerkkaart er in je laptop zit en zoek de driver die daarbij hoort voor het besturingssysteem dat je (neem ik aan) na het formatteren hebt geïnstalleerd...
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Heb je wel geformatteerd en niet gedefragmenteerd?

Je hebt XP er, voor de duidelijkheid, opnieuw opgezet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% geformatteerd. Ondertussen weet ik dankzij Rose dat het aan de niet geïnstalleerde driver ligt. Ik mis een intenetkaart..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je die er uitgehaald dan?
Al eens geprobeerd uw modem te resetten?
Uit de stroom halen, 30 sec. wachten en weer in de stroom steken. Even het modem een momentje geven om online te komen, en dan checken of u internetverbinding heeft.

Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik u wel verder helpen, maar hier gaat nogal wat tijd inzitten aangezien er veel mogelijke oorzaken zijn.
Mocht u verdere hulp willen dan laat me dat even weten in een reactie op dit bericht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je niet de (juiste) internetkaart-driver geinstalleerd. Met het programma "Everest" kun je detecteren welke kaart er wordt gebruikt. Vervolgens kun je d.m.v. google.com de juiste drivers installeren. (Lukt dit niet, hoor ik het graag van je!)

Succes,
Fonteijne

(twitter: @fonteijne)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de laptop zitten mogelijk meerdere netwerkaan-sluitingen. De standaard UTP kabel moet natuurlijk wel worden ingestoken, nadat de drivers zijn geïnstalleerd. Dan heb je nog WIFI (draadloos) hiervoor moet je wel verbinding maken met de router en je netwerk-id en wachtwoord ingeven. Omdat je computer opnieuw is geïnstalleerd, herkent de router deze niet. Let er ook op, dat de netwerk-id dezelfde is dan die van de router.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijke oplossing is leen een wifi stick installeer deze download device doctor laat het programma scannen en download de drivers die device doctor aan geeft dit is gratis en komt geen betaling aan te pas! Let wel op! (als u op downloaden klikt bij device doctor wacht dan 10sec en de download start!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handigste is er even achter komen wat voor een computer je hebt en welke versie.

En wat zijn de specs van je computer.
Als we dat weten dan kunnen we je beter helpen.

Op gemakkelijk achter de specs van je computer te komen kan je speccy eens proberen.
die geeft alle info van je computer weer en die info kan je opslaan in een txt bestand
die kopieer en plak je vervolgens hier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download Driver Genius Professional en doe een scan van je verouderde drivers. Met deze demo kan je een paar drivers gratis installeren.

http://www.driver-soft.com/products/drvgenpro.exe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding