computer doet lang over opstarten, wat kan ik proberen?
mijn C schijf is nog geen 20% vol.
ik heb een hoop programma's op mijn pc, maar velen starten niet meteen op, ik zet dat zoveel mogelijk uit.
alleen mijn backupdrive en avg starten op in mijn systeemvak.
de registry is opgeruimd en gedefragmenteerd
tijdelijke bestanden etc ruim ik regelmatig op.
programma's draaien vanaf een andere partitie, mijn documenten map staat op een andere schijf.
als alleen windows vista erop staat, heb ik dit probleem niet, is alles weer geinstalleerd dan merk ik dat het al wat langer duurt (dat begrijp ik) echter duurt het op het moment ruim 2 minuten voordat windows is opgestart.
vanaf het moment dat je het balkje ziet lopen totdat het windows logo verschijnt is 2 minuten.
ik zou graag via msconfig dingen uitschakelen, maar zou niet weten welke echt nodig zijn en welke uit zouden kunnen.
wat zou ik nog kunnen uitproberen of hoe kom ik erachter welke dingen die ik in msconfig zie, moet laten staan of mag uitschakelen.
Toegevoegd na 2 minuten:
o ja, de windows prestatie index staat op 5,4 alles is eigenlijk 5.9 dus ook snelheid van c schijf, alleen processor staat op 5.4 mijn pc loopt verder prima, als hij eenmaal is opgestart
(4mb ram, 3,0 GHz processor)
Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb een systeembackup, waarmee al mijn meest gebruikte programma's zijn meegenomen. Dit is een schone installatie backup, waarbij mijn pc net 1 a 2 dagen opnieuw is geinstalleerd met zoveel mogelijk updates. Deze staat er hooguit een maand of 2 op