Leid masturberen tot haaruitval of haarverdunning?
Na het uitgaan van een relatie heb ik mezelf flink gemasturbeerd (mannelijk). Waar ik het daarvoor 2/3x per week deed, deed ik het dit keer 5-8x per dag. En dat 3/4 maanden lang. Mijn haar ging van heel dik naar dun en toen ik op internet ging kijken naar de oorzaken van haarverdunning/uitval stond masturberen als grootste oorzaak (DHT). Nu vraag ik me af... klopt dit? Het afgelopen jaar heb ik 1x per dag gemasturbeerd en het is ook dunner nu dan eerst.
Gelukkig zit er nog wel overal haar op mijn hoofd, maar ik kan er bijvoorbeeld geen Zayn Malik kapsels meer mee zetten. Ook valt mijn haar elke keer om als ik er wax in doe. Als het toch 1 keer lukt, dan zie je dunne haren omhoog staan. Bij kort haar valt dit niet op, maar bij dik wel redelijk. Het is in ieder geval niet meer zo mooi als 2 jaar geleden.
Hulpmiddelen als eigeel, haaroliën, etc. heb ik al gebruikt. Het helpt een heel klein beetje, maar niet echt zodanig dat ik er blij mee ben.
Toegevoegd na 17 minuten:
Edit:
Niemand in de familie heeft haaruitval. Zelfs niet mijn opa van 83. Die heeft nog redelijk dik haar op zijn hoofd zitten.
Toegevoegd na 1 uur:
BELANGRIJK: Het is heel moeilijk te bewijzen dat het juiste antwoord gegeven wordt (vooral door mijn positieve kritische houding). Misschien kan ik het best zo stellen... Zijn er mannen (van welke leeftijd) met dik haar die regelmatig masturberen (zo ja, hoevaak per week gemiddeld?).
Als dit werkelijk een probleem voor je is, ga er dan eens mee naar je huisarts.
Het uitgaan van je relatie gaf je blijkbaar veel stress.
Ook een verandering in de hormonale huishouding kan er voor zorgen dat er meer haar uitvalt dan normaal is. Tijdens en na de zwangerschap treden vaak hormoonwisselingen op. En ook de menopauze en de menstruele cyclus kunnen haaruitval veroorzaken. Over het algemeen is haarverlies als gevolg van hormonale wisselingen tijdelijk.
Meer testeron = meer DHT dus meer haarverdunning/uitval, toch?
Waarom denk je dat? De kans is zeer klein dat je hun merk eieren koopt (wat eigenlijk een soort basisgoed is) of olie.
Super bedankt voor de vele en snelle reacties!
Heel goed opgemerkt. Er zijn theorieën die beweren dat de haarstamcellen bij de ene persoon wel DHT-gevoelig zijn en bij de ander niet. Echter, geloof ik dat niet, omdat letterlijk niemand last heeft van dun haar, laatstaan haaruitval in mijn familie. Ook geen verre familie.
Hahaha, ik zat al te denken. Nu valt elke puzzelstuk op zijn plaats en vind ik het grappig dat ik het dacht dat het een tip was. Zeer interessant! Dankjewel.
Advies dus, eet voldoende en gevarieerd, en masturbeer met mate. Wat betreft de erfelijke factor van kaalheid, kijk niet alleen naar je ouders, maar ook een paar generaties verder, en ooms van beide kanten ook goed bekijken. Zelf ben ik de 50 gepasseerd en heb een volle haardos, mijn vader en ooms van vaders zijde hadden ook allemaal volle haardos tot de dood, echter mijn broers zijn kaal, en ooms van moeders zijde ook, wat ik dus aan zoon heb doorgegeven zullen we binnen een paar jaar gaan zien. Is nu 22 en lijkt nog niet kaal te worden, maar zou dus wel kunnen
ik zou denken 3 x per week tot 1 keer per dag
Je kunt dan nog steeds niets concluderen uit de antwoorden.
Je zegt dat je het wilt vergelijken: En dan ? Alleen om te vergelijken ? Hou hiermee op.
Het lijkt mij dat je nu gefixeerd bent op masturbatie ( en haarverlies).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.