Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na 5 weken vitamine B5 tegen acne, nog steeds geen verminderde talgproductie, wat doe ik verkeerd?

ik weet niet of dit de goede plek is om hierover een topic te plaatsen, maar ik las dus op het internet dat vitamine b5 ofterwijl pantotheenzuur zou helpen bij een verhoogde talgproductie, dat heb ik namelijk. ik neem nu al 5 weken elke dag 2x500mg in de ochtend en 2x500mg in de avond, + 500mg L-cantitine in de ochtend. ik neem elke dag dus 2g vitamine b5 en 500mg L-carnitine, maar na deze 5 weken merk ik nog geen enkele vermindering in mijn talgproductie. kan dit komen omdat ik 3 maanden geleden een biotine pilltje nam?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Wat doe ik verkeerd..........?
Ik denk dat je een dermatoloog moet raadplegen en niet lukraak middeltjes uitproberen die op internet aanbevolen worden. Iemand wordt er wél beter van, maar meestal niet degene die zo'n middeltje koopt.
8 jaar geleden
Om de talgproductie te verminderen, moet je de oorzaak bij de bron aanpakken. Er bestaan antibiotica die rechtstreeks inwerken op de talgproductie. Die zijn ook redelijk zwaar, dus die kan je enkel verkrijgen op voorschrift.

Je doet niks verkeerd, B5 zal niet rechtstreeks inwerken op de talgproductie in het algemeen. Tot hiertoe is er geen enkele studie die een rechtstreeks verband aantoont tussen voeding en huidproblemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing