Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen van de Yasmine pil als je stopt?

Ik ben net overgestapt van de Yaz pil naar de Yasmine pil. Ik heb hier veel goede commentaren over gelezen tijdens gebruik, maar na gebruik is het blijkbaar een heel ander verhaal. Zo lees ik dat als je er mee stopt je helemaal onder de acne zit enzovoort omdat je lichaam moet 'afkicken'. De Yasmine is toch een lichte pil dus moet je lichaam daar dan zo behoorlijk van afkicken dat je acne aanvallen krijgt?

Dat zou ik echt niet willen voor hebben!! Kan iemand me helpen hiermee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij elke pil heeft je lichaam last van afkick verschijnselen. Je lichaam
Moet zn eigen hormoon balans weer vinden, en ja dat kan gepaard gaan met acne aanvallen, moodswings en andere ongemakken. Maar het komt altijd goed.
Ik zelf heb goede ervaringen met de qlaira pil. Mocht je een alternatief zoeken. Ik ervaar hierbij Geen bijwerkingen. Maar iedereen is anders

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Heb je dat gelezen in de bijsluiter of op het internet?

Ik raad je aan om dit gewoon te bespreken met je huisarts. Als je naar je huisarts belt en de vraag stelt, krijg je misschien ook al het antwoord van de assistent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yaz en Yasmin bevatten dezelfde hormonen. De dosering van de hormonen is in de Yasmin pil iets hoger, maar toch kun je nog steeds zeggen dat Yasmin een vrij lichte pil is. Het is niet zo dat je moet afkicken van de pil. De anticonceptiepil onderdrukt de aanmaak van je lichaamseigen hormonen die je menstruatiecyclus bepalen. Deze cyclus wordt dus eigenlijk van buitenaf overgenomen. Zodra je stopt met de pil, nemen je eigen hormonen de cyclus weer over. Het is dus niet zo dat er na het stoppen van de pil opeens minder hormonen in je lichaam zitten.

Wanneer je de pil specifiek voor acneklachten hebt gekregen en deze zijn sterk minder geworden door de pil, dan is het mogelijk dat de acne terugkomt wanneer je met de pil stopt. Had je geen acne, dan krijgt je het niet opeens wanneer je met de pil stopt. Overigens wordt van Yaz en Yasmin wel vaak gedacht en gezegd dat ze beter werken tegen acneklachten dan andere pillen, maar dat is nooit overtuigend aangetoond in onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: