(zie beschrijving) Wat is de oorzaak van mijn onrustige hoofdhuid en haaruitval?
Ik heb sinds ongeveer twee jaar extreme haaruitval. In deze periode is mijn hoeveelheid haar minstens gehalveerd. Mijn haren zijn nu nog ongeveer even dik, alleen de hoeveelheid is veranderd.
Daarnaast heb ik sinds ongeveer driekwart jaar een erg geïrriteerde hoofdhuid. Ik heb veel korstjes en schilfers op mijn hoofdhuid. Ook jeukt het heel erg.
Bij de kapper heb ik voor de problemen met mijn hoofdhuid een plantaardige shampoo aangeraden gekregen. Na 3 à 4 weken waren de meeste schilfers, korstjes en jeuk weg, maar nu, na 1,5 maand, begint het weer terug te komen.
Ik hoop dat iemand misschien een suggestie heeft, ik ben inmiddels een beetje ten einde raad.
(Te koop bij de apotheek)
Ik heb al een tijdje haarverlies doordat ik een eetstoornis heb en door tekorten krijg je dan haaruitval.
Maar toen durfde ik me haar niet meer te wassen(behalve met droogshampoo) en toen kreeg ik last van m'n hoofdhuid en werd het weer erger.
Betadineshampoo zou moeten helpen hierbij.
Misschien ook voor jou een idee.
verder hoef ik niet te lezen:http://www.misslipgloss.nl/sls-en-sles-wat-is-het-nu-precies/
In jouw geval zou ik wat verder gaan dan "Yes to .."
Weleda is nog beter, maar je zou volledig sulfate vrij kunnen gaan. Minder met suikers? Stoppen!
En oppassen met fruit suikers.
Ga daarnaast maar eens dik roomboter met boe enkaas op brood doen. Of liever helemaal gaan brood en alleen de roomboter en kaas, maar dat gaat je vast iets te ver..
boerenkaas
Het is speciaal voor de hoofdhuid.
Het prikt wel een beetje maar ja als je hoofdhuid al onrustig en geïrriteerd is
is dat niet zo gek.
Ik werd er zelf ook een beetje wanhopig van,ik heb heel lang haar en het werd steeds dunner door langdurig haarverlies dus dan wil je alles wel proberen.
je wilt het beste voor je huid en SLES is zo ongeveer het slechtste. Geen suiker en meer vet, doe je omdat er zeer waarschijnlijk ook een hormonale factor is.
Suiker zorgt voor insulinepieken en dat beïnvloed van alles.
Vet houdt alles rustig en meteen krijg je vet oplosbare vitamines mee. Ook als dit niet de oorzaken zijn, helpt het.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.