Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij wie kan ik terecht als ik een nieuwe haar style wil omdat ik me onzeker voel over me eigen haar als een jongen? Zie uitleg

Ik ben een jongen van 18 jaar oud, en ik ben opzoek naar een nieuwe haar style. Ik had altijd van me kleins of aan krullend lang haar wat ik met haarlak strak spoot zodat het netjes over me voorhoofd ging. Je kunt het een beetje een ''look a like old justin bieber'' noemen. Waarom ik dit altijd deed? Omdat na mijn mening ik best een groot voorhoofd heb en dat probeerde te verbergen.

Maar nu.. ben ik 1,5 maand geleden naar de kapper geweest en heeft ze me aardig kort geknipt en ik vind het hartstikke leuk staan maar ik weet niet wat ik met me haar moet! Moet er nou gel/haarlak/wax in? ik zou het niet weten. Daarom ben ik ook best nieuwsgierig naar nieuwe haar stylen wat misschien bij me zou passen. Maar wie bij kan ik terecht? Moet ik naar een kapper gaan? Of zijn hier speciale zaken voor? En wat zou ik dan tegen ze moeten zeggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijna iedereen die ik ken heeft na een bezoek aan de kapper wel zoiets van dat ging niet volgens mijn verwachtingen. Wacht 3 dagen en koop een fiber gel en probeer eens wat. Trouwens onzekerheid over uiterlijk heeft iedereen op die leeftijd en later ook nog wel. Dames kijken naar meer dan alleen dat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie, maar ik heb niks tegen dit haar ik vraag me alleen af. Wat kan ik hier nou mee? hoe moet ik het nou stylen zodat het in de mode is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je haar goed zit en je het zelf leuk vindt, waarom zou je het dan anders willen maken door het te stylen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe wat jezelf leuk vind, of gemakkelijk.
Iets waar je je goed bij voelt. Mee lopen met de meerderheid heb je ook niet aan, want je moet jezelf kunnen blijven.
Je kunt natuurlijk altijd wat middeltjes (wax, gel en haarlak e.d.) bij de drogist kopen om uit te proberen. Maar dit is aan jou.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt hier prima voor bij de kapper terecht, ga dan niet naar de buurtkapper, maar ga op zoek naar een trendy kapper. Deze kan je een goed model aanmeten en de bijbehorende stylingstips adviseren. Buiten dat een kapsel modieus mag zijn, is het belangrijk dat het bij je persoon en de vorm van je gezicht past en moet er rekening gehouden worden met het werk dat je doet. Modieus is niet altijd het beste voor een persoon. Sommige visagisten hebben ook een opleiding tot haarstylist gedaan en kunnen je ook goed adviseren, deze zijn alleen moeilijker te vinden.
Vertel de kapper duidelijk wat je bedoeling is. Een modern uitziend kapsel, wat bij me past, daarna zal de kapper zelf doorgaan met vragen stellen.
Wat je nu met je haar aanmoet, probeer wat uit, doe er wat matte holding creme in en beweeg wat door je haar, meestal komt het dan wel goed.
Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Mogelijk kun je hier wat inspiratie vandaan halen:
http://www.manners.nl/inspiratie-voor-korte-kapsels/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De beste tip hierin is werken aan je zelfvertrouwen. Vraag aan je vrienden wat ze aan je waarderen, en waarom. Ook kun je hen vragen hoe je haar jou het leukste eruit laat zien. Een goede vriend durft, en mag het zeggen wanneer iets niet leuk is, zonder dat hij je afkraakt. Dit is dus puur opbouwend bedoeld.
uiteindelijk moet JIJ met je kapsel rondlopen, dus is het belangrijk dat JIJ je er zeker over voelt!
Bedenk dat uitstraling veel belangrijker is dan uiterlijk! Als jij je schoonheidsfouten accepteert, zul je uitstralen dat jij er niet mee zit, en uiteindelijk zal niemand erover vallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou gewoon eens iets uitproberen met je haar. De 1e week doe je er wat gel in, de 2e week haarlak en de 3e week wax, en je maakt elke week een foto van je coupe.

Na 3 weken kun je de foto's bekijken en oordelen wat je wel of niet vaker in je haar wil doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: