Kan je huisarts je iets geven tegen het snel krijgen van vettig haar?
ik heb al een tijd dat mijn haar steeds sneller vettig wordt, ik had er vroeger geen last van totdat ik via de dermatoloog een tablet kreeg om mijn zware acne tegen te gaan. Toen ik de tablet slikte werd mijn huid een stuk droger en hoefde ik mijn haar zoals normaal maar 1/2 keer in de week te wassen. Toen ik na bijna een jaar mocht stoppen met het slikken van de tabletten werd mijn haar met de tijd steeds vettiger. Tot op de dag van vandaag moet ik elke dag mijn haren wassen wil ik mijn haren niet vettig hebben. Ik heb van alles al geprobeerd zoals je haar met lauw water wassen, geen conditioner alleen in de haarpunten, niet te vaak kammen of de haren vast dragen maar niks dat helpt zodat ik minder snel vettig haar krijg. Nu na alles geprobeerd te hebben word ik er langzaam een beetje gek van. Ik volg een opleiding waarbij ik veel sportief bezig ben en vind het dan lastig om telkens maar rekening te moeten houden of maar bang te moeten zijn dat me haren er vettig uitzien of door het sporten snel vettig worden. Hierom dus mijn vraag of iemand enig idee heeft of je huisarts je er iets tegen kan geven of je ermee kan helpen door een of andere tablet, bijvoorbeeld om diezelfde tablet tegen de acne wat ook helpt tegen een vettige gezicht en hoofdhuid maar dan in een mindere hoeveelheid tegen snel vettig haar. Of heeft iemand anders een idee wat mijn huisarts voor mij kan betekenen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.