Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je wenkbrauwen verven met haarspoeling?

Ik heb lichtbruin haar, maar ga dit weekend mijn haren met een kleurspoeling van Henna Plus mijn haren een tint donkerder kleuren.
Ik vind het alleen niet mooi wanneer mijn wenkbrauwen een andere kleur hebben. Is het een optie mijn wenkbrauwen ook mee te 'spoelen'? (voorzichtig, met een kwastje)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. De structuur van wenkbrauwhaar is hetzelfde als dat van hoofdhaar. Het is alleen waarschijnlijk helemaal niet nodig, het is niet lelijk om een andere kleur wenkbrauwen te hebben, dan dat je hoofdhaar is. Maar als jij dit wel vindt, dan kun je het doen. Op iedere verpakking van haarkleuringen staat dat je er geen wenkbrauwen en/of wimpers mee kunt verven, dit is niet waar, maar puur een indekking van de fabrikanten, om te voorkomen dat er oogletsel door ontstaat. Doe het dus wel voorzichtig en zo veilig mogelijk.
Smeer om je wenkbrauwen een vette zalf, vaseline of zoiets.
Breng de haarkleuring aan met een stug kwastje of wattenstaafje,
Laat de kleuring 20 minuten intrekken en haal het na die inwerktijd eraf, dat doe je met een vochtig washandje, net zo lang totdat er geen kleur meer van je wenkbrauwen afkomt.

Wees voorbereid voor het geval dat het in je ogen komt, doe dit niet als je alleen thuis bent, zodat iemand je kan helpen als dat nodig is.
Lees op de verpakking wat je moet doen als de kleuring in je ogen komt.
Doe dit niet met ontkleuring.
Doe dit niet als de kleur weinig afwijkt van je eigen haarkleur.
Bedenk je ook dat er niet voor niets een waarschuwing op de verpakking staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: