Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe meet ik 30 ml professionele haarverf af?

Uitgaande van een tube van 100 ml, zou ik ongeveer een derde uit de tube kunnen knijpen, maar is het niet beter om het te wegen? Ik heb een maatbekertje om de (30 ml) waterstofperoxide te meten, maar de haarverf is natuurlijk een andere substantie... of kan ik hiervoor ook het maatbekertje gebruiken?
En waarom wordt haarverf in de 'regel van 12' (bijmengen mixtinten) aangegeven in cm in plaats van ml?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als je wat voorwerk hebt gedaan is het redelijk te doen, je moet inderdaad wegen, je moet echter eerst de dichtheid meten.

Een maatbeker klinkt leuk maar werkt natuurlijk niet, je kunt prachtig 30 ml erin doen tot het streepje maar je krijgt het er nooit meer allemaal uit.

Wat je dus moet doen is eenmalig een maatbeker wegen, 30 ml haarverf erin doen in wegen of dat echt 30 gram is. Mogelijk is dat wel bijna 30 gram maar het is toch beter om het zeker te weten.

Als je het gewicht van 30 ml weet weeg je dat voortaan af in het bakje waarin je het mengt, dan verlies je niks met overgieten. De peroxide kun je prima via een maatbeker afmeten en erbij gieten daarna.

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien kun je, als je het zonde vindt van die eerste portie verf, die test stap gewoon overslaan, 30 ml haarverf weegt vast ongeveer 30 gram. Ik kan daar trouwens geen literatuur over vinden maar het zit er hooguit een paar gram naast en volgens mij is dat nauwkeurig genoeg.
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing