Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn acne ontstaan zijn door kwark?

Ik eet sinds kort meer proteine, omdat ik hier niet genoeg van binnen kreeg. Een trainer bij de sportschool waar ik sport raadde me aan om magere franse kwark te eten. Prima, lust ik wel. Ik eet nu dus een hele bak kwark per dag. Nu heb ik sinds 2 dagen erg veel last van acne rond mijn kin en wangen. Dit is pas ontstaan sinds ik al die kwark eet. Kan mijn acne onstaan zijn de kwark (hormonen ofzo)? Wie heeft antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dat kan door de kwark komen, zou je kunnen testen door dit weg te laten.
Maar het kan ook hormonaal zijn (menstruele cyclus)
Of het komt door het extra zweten in de sportschool.

Hoe is trouwens bepaald dat je te weinig eiwitten binnen kreeg?

Toegevoegd na 35 seconden:
Sommige mensen krijgen puistjes van varkensvlees, misschien kan jij niet zo goed tegen kwark.
Ritsuka
11 jaar geleden
Door de hormonen kun je inderdaad meer puistjes krijgen. Er zitten veel hormonen in koemelk. Ook het jodium in melk stimuleert de poriën. Natuurlijk zit er in magere melk wel minder koemelk als in volle, maar misschien wordt het minder door minder producten te eten/drinken waar koemelk in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan.
Dat kan van veel soorten voedsel.

Ik denk niet dat het door de hormonen komt. Tenminste niet door hormonen in kwark.
Wat wel kan is een reactie op iets en daardoor hormonen.

Wat ik gok is dat je iets in de kwark niet goed verteerd, mogelijk een van de eiwitten. Dat kan voor afvalstoffen in je bloed zorgen, wat je lichaam er snel weer uitwerkt.

ps.
Nooit magere producten nemen, altijd de volle. Wat je trainingsdoel ook is. (als je wilt afvallen kan je beter iets minderen met koolhydraten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi

Ik slik roaccutane pillen voor mijn acne. (Paardenmiddel) nog 4 maanden en ik ben voor altijd van mijn acne af. Kwark kan idd acne veroorzaken. Ik krijg het ook van melk , eiwitshakes, varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing