Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik het goedkoopste dag en nacht lenzen kopen voor een heel jaar?

Ik wil graag zachte lenzen die ik niet elke dag hoef te verwisselen maar een aantal weken in kan houden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
761

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lenzen die je langere tijd in kan houden, worden niet goedkoop verkocht, bovendien kan dat alleen als je onder controle van een oogarts bent. Je moet dan ook dagelijks druppelen met oogdruppels die antibiotica bevatten.
Het inzetten en uithalen is niet moeilijk, als je daarom niet dagelijks lenzen wil in- en uitdoen. Maak een afspraak bij een opticien, of loop daar gewoon eens binnen en vraag of ze tijd hebben om je ogen op te meten. Als je al een bril hebt, je sterkte van lenzen wijken af van de brilsterkte en je ogen moeten daarom opnieuw opgemeten worden.
Bovendien leert de opticien je hoe je de lenzen inzet en er weer uit moet halen en hoe je je lenzen schoon moet maken en moet bewaren. Lenzen hebben een uiterste houdbaarheidsdatum, welke niet overschreden mogen worden, dit in verband met de hygiëne. Daarom koop je lenzen voor maximaal een half jaar. Dan is er nog verschil tussen harde en zachte lenzen, welke het beste bij jouw ogen passen, zoekt ook de opticien uit. Harde lenzen zijn duurder in aanschaf, maar goedkoper in gebruik. Laat je goed informeren hierover. Maak een afspraak bij een opticien. Hans Anders is niet duur met lenzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding