Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je lijm dat gebruikt word om wondjes te dichten uit het haar?

De dokter heeft bij mijn zoon op zijn hoofd een wond gelijmd met dokters(?)lijm. Het wondje is nu dicht maar hoe krijg ik die lijm uit zijn haar? Eruit kammen doet zeer. Het is een stuk van 3cm aan elkaar aan lijm.
Heb al onder de douche geprobeerd om het los te weken. Weet iemand hoe ik het er zo pijnloos mogelijk uit krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15K
Ivana
11 jaar geleden
Zou het niet zinvoller zijn om maandag even de assistente van de huisarts om raad te vragen? Die weet dat precies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nagel lak remover

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is in feite gewone secondenlijm. Die los je nergens mee op (of alleen met stoffen die je huid ook oplossen).
Je zult het er uit moeten knippen als het los van de huid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal waar. Dus duim omlaag niet terecht wat mij betreft.
En ik spreek uit ervaring. De dokter gaf ook aan, dat het er gewoon niet meer uit kon en het er uit moest groeien.
Wij hebben het er uitgeknipt bij onze dochter toen het kon, zonder risico voor de geplakte wond.
Want met kammen is het inderdaad erg lastig.
Het haar groeit wel weer aan.
Ik zou niet gaan experimenteren met aceton etc. ook al zou dat misschien kunnen helpen.
Het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me het beste.
Aceton kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding