Heeft iemand tips om de onzekerheid die ik heb over mijn huid te verminderen?
Ik ben een meisje van 18 jaar en mijn huid is mijn grootste onzekerheid. Sinds 10 maanden slik ik de diane-pil, en dit heeft wel wat geholpen, maar lang niet voldoende. Ik durf namelijk nog steeds absoluut de deur niet uit zonder concealer en een laag foundation.. Ik vind dit eigenlijk ontzettend smerig en baal heel erg dat dit nodig is. Bovendien weet ik dat dit mijn huid blokkeert te herstellen. Ik eet gezond, drink erg veel water en sport zo'n 2x per week in de sportschool. Mijn huid ziet nooit zonlicht en daardoor is het erg bleek waardoor roodheid zonder make-up meer opvalt. Mijn 'pukkelaanvallen' gaan vaak gepaard met zwelling en korstjes; dit kan ik niet camoufleren en als mijn huid soms heel slecht is, zeg ik zelfs afspraken af.. Nu ga ik over drie weken een weekend weg met mijn vriend; hij heeft mij nooit gezien zonder make-up en dit is voor mij dus een erg moeilijk punt. Natuurlijk wil ik niet wakker worden naast hem om vervolgens naar de spiegel te moeten rennen om mijn make-up op te doen. Heeft iemand tips voor mij om hiermee om te gaan?
Ik heb zelf ook een lastige huid, maar het lukt me steeds meer het te accepteren (aangezien veel dingen bij mij niet helpen) En maak je geen zorgen om je vriendje, die is niet voor niets voor jou gegaan! (in ieder geval echt niet alleen voor je huid ;)) Sterkte!
Dan kan je zien hoe hij daarop reageert, en weet hij waar je je zenuwachtig over maakt en snapt hij ook waarom je meteen naar de badkamer holt 's morgens. Niemand is perfect hoor, we hebben allemaal onze imperfections, maar weet je, die huid heeft hij vast al lang gezien, ook al verberg je het met make-up, en toch is hij gek op je.
Probeer te ontspannen als je kan en wees er open over. Veel plezier!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.