Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben negroïde mensen meestal krullen, Aziaten stijl haar en noordelijke typen blond en fijner haar?

Ik bedoel: waarom in warme landen donker haar en in Skandinavië blond meestal. Zou andersom moeten zijn qua afkoeling van je hoofd lijkt mij. Ik weet pigmentatie, maar donker trekt warmte aan en licht koelt af. Dat past dus niet bij het klimaat. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee, want onze hoofdhuid verbrandt te gemakkelijk en als dat vaak gebeurt ligt huidkanker op de loer. Dus kunnen mensen met blond en rood haar beter in een koel land wonen. Donker haar is dikker, en beschermt de hoofdhuis veel beter tegen de zon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit heeft temaken met het fenotype van die mensen, ze zijn het er best van af met die fenotypen en al dan niet genotypes, (denk aan; bescherming tegen de zon en andere mileu aspecten) je zou ook kunnen referen naar, survival of the fittest.

En over je tweede vraag, donkerder haar is meestal dikker, en dus beschermt het meer dan blond haar want dit is meestal veel dunner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: