Hoe het beste foundation gebruiken (zonder dat je dit ziet) als jongen zijnde?
Ik heb sinds +/- een jaar geen last meer van acne. Daarvoor had ik een lichte vorm van acne, des al niet te min heeft dit wel zijn sporen nagelaten op mijn huid. Mijn huid VOELT volledig egaal aan, ik heb ook geen last meer van puistjes e.d., maar mijn huid heeft wel lichte vlekjes, grove poriën op en is vettig. Ik verzorg mijn huid erg goed, heb een goede dagcrème (ja een vette huid moet toch vettig gehouden worden om te voorkomen dat je huid nog meer talg gaat produceren, daarnaast heb ik soms last van droogheid), ik maak mijn huid zo min mogelijk vochtig met water (droogt uit), reinig mijn huid 1x per week met een lichte gel (geen scrub) en gebruik 1x per week een voedend gezichtsmasker.
Aangezien ik op een theateracademie zit en ik veel op het toneel sta met veel belichting en mensen vind ik het belangrijk dat mijn huid er goed uitziet. Mijn vraag is daarom ook welke foundation ik het beste kan gebruiken en die geschikt is voor de relatief gevoelige huid, maar ook hoe ik de foundation het beste op kan brengen en of alleen foundation voldoende en/of aanbevolen is.
Te bereiken:
- Volledig egale huid (goed dekkende foundation)
- Poriën minder opvallend
- Niet vettig
- Onzichtbaar (men mag niet zien dat ik make-up draag)
Even ter verduidelijking: ik heb geen ernstige probleemhuid, maar ik stoor me eraan en het is hinderlijk. Ik ben 16 jaar.
Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wens geen reactie dat foundation slecht is voor je huid, ik ben ook niet van plan omdat iedere dag te dragen!
Niet gaan slapen met foundation op,dat is wel slecht zeker als je huid niet helemaal zuiver is.
Als je een foundation neemt die iets lichter is dan je eigen huidtint ziet niemand het hoor.
Altijd testen bij daglicht als je zoiets koopt,dan zie je het het beste.
Suc6!
En dan begin met realiseren dat de huid van binnenuit gevoed wordt... Dus veel water drinken voldoende slapen en gezond eten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.