Kunnen tanden uitvallen op 17 jarige leeftijd?
Kunnen tanden uitvallen op 17 jarige leeftijd is mijn vraag zoals te lezen in de titel. Ik ben zelf een jongen van 17 jaar en poets elke dag zowel ochtend als avond mijn tanden. In de ochtend zit er tussen het ochtendmaaltijd en het tandenpoetsen een verschil van zowat 10 minuten. En in de avond is dat 1,5 a 2 uur.
Ik heb een beugel gehad en sindsdien is de paniek bij mij ontstaan dat tanden uit kunnen vallen, weet niet waardoor dat kwam, maar die paniek is er. Ik heb namelijk erg gevoelige tanden. Ik voel namelijk irritatie als ik iets kouds drink, ofwel beter gezegd een reactie van mijn zenuwen. Ik kan hier best mee leven niks aan de hand. Maar als ik met mijn vingers met mijn tanden wat probeer te wiebelen, dan zie ik in eerste instantie kijkend in de spiegel niks, maar het voelt aan alsof ze wiebelen... waar mijn angst en paniek toch weer aangewakkerd wordt.
Bovendien heb ik laatste tijd last van ''jeukende '' tanden. Ik heb een jeukend gevoel in mijn tanden voornamelijk 1 voortand die al jaren (ook ondanks beugel) als een soort konijn/hazen naar voren staat, lijkt mij het gevoel te wekken alsof het gaat vallen, wegens dat jeukende gevoel op zowel die tand als anderen.
Voorbeeld: http://www.dedrietand.nl/files/kb4_470.jpg
Het betreft het linker plaatje en dan de linkse voortand die naar achter is geschoven (zoiets heb ik, maar dan dat de zelfde tand naar VOREN is geschoven i.p.v. naar achter).
Overigens heb ik al jaren tot vandaag toe (vandaag gestopt) nagels gebeten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.