Wat moet ik doen tegen het splijten van mijn haar?
Sinds mijn zwangerschap blijft mijn haar maar splijten.. Ben nu 14 weken zwanger, en heb al meerdere keren mijn haar geknipt. Ik verf het haar met niet schadelijke haarverf (spoeling dus), en bleken doe/deed ik alleen met mijn uitgroei. Maar mijn haar blijft maar splijten, hoe vaak het ook word geknipt. Nou zat ik te twijfelen om het kort te knippen - vind ik absoluut niks omdat ik zo'n dikke kop heb - maar aangezien mijn vorige knipbeurten ook niet hebben geholpen, ben ik bang dat deze dramatische maatregel enkel verkeerd uitpakt en mijn haar NOG blijft splijten. Wat moet ik nou doen?
Even ter informatie: Voor mijn zwangerschap had ik zelden tot nooit last van gespleten haarpunten
Je haar is verder 'dood materiaal' als het eenmaal gemaakt is en staat dus niet meer onder invloed van je lichaam. De gespleten haarpunten waar je nu last van hebt hebben toch waarschijnlijk eerder te maken met invloeden van buitenaf. Verven, fohnen etc.
Mijn zus had hier ook veel last van en zij kleurde haar haar ook. Standaard haarkleur producten zijn idem uit den boze tijdens zwangerschap maar kleuring met Henna mag wel. Dat zei haar dokter toch. Nu is er ook Henna poeder voor blonde kleuring.
Ook kun je de Henna Plus shampoo en cremespoeling gebruiken voor broos haar en gespleten punten.
Veel succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.