Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een nieuwe tattoo. Omdat ik verschillende verhalen lees qua insmeren twijfel ik. Wat zouden jullie erop smeren.?

De ene site zegt niets erop de ander vaseline de andere calendulan. Nu ben ik verdwaald en smeer ik niets. Voelt als een schaafwond naar biet heel erg ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
mooi gedaan.
heb je het gevraagd bij de tattooshop wat er op moest?
bel ze anders morgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaseline
http://www.lizzartz.com/tattoonazorg.php

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hey,
Wat heb je op het moment in huis? Vaseline of calendulan? Ik zou er zowieso één van de twee opsmeren nu, vind het er vrij rood uitzien.
Als je beide in huis hebt, zou ik de eerste paar dagen vaseline doen, want dat beschermt zo goed en geeft een lekker laagje. Later kun je overstappen op calendulan, dat zorgt voor snel herstel, maar geeft minder comfort dan dat plakaatje vaseline.
Zelf heb ik mijn tattoos alleen verzorgd met vaseline, maar calendulan was toen nog niet in the picture zeg maar. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bepanthen (zalf) Werkt prima.
Eerst je handen en daarna je Tattoo wassen met desinfecterende zeep(bijvoorbeeld unicura). Met wassen bedoel ik; Tattoo eerst vochtig maken, daarna wat zeep op je vingers en licht masseren. Daarna afspoelen met lauw water. Niet direct met een harde waterstraal op de Tattoo. Daarna heel licht insmeren met de Bepanthen.
Dit doe je de eerste 4 dagen 2 a 3 keer per dag. Daarna 1x per dag tot de Tattoo helemaal genezen is.
Het is een heel gedoe, maar geeft wel het beste resultaat.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bepanten werkt goed inderdaad. Verzorgt heel goed! Kan helaas geen plus geven
Ik heb zelf op mijn tattoo een tattoo soap om hem schoon te maken en een Tattoo Goo om hem te smeren, werkt zeer goed en in geen enkele geval is mijn tattoo rood geworden. Je kan hem ook met Dermolin (verkrijgbaar bij Etos) insmeren, het is een goede creme voor overgevoelige en allergische huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik jouw was zou ik het beide gebruiken. ik heb zelf de eerste twee weken eerst een laagje calendulan gesmeerd en daar een laagje vaseline overheen. wat niet of dat beter werkt maar bij mij was ie ook niet rood. had trouwens een kleintje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb toendertijd uierzalf gebruikt, is ook licht ontsmettend.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Vaseline is niet goed dat is een afradder ik heb zelf genoeg tattoos en doe dar bij een prof en die raad dat af je kan beter uierzalf gebruiken vaseline is vet en als mensen dan gaan smeren kunnen de lijnen dikker worden of niet mooi want dat heb ik bij 1tattoo die is totaal verneukt door het vettig malen door vaseline.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bij de shop een flesje "tattoo care" meegekregen.
Ik denk dat je bij de meeste tattoo shops wel een soort gelijk flesje of zalfje kunt kopen.
Bij mij is het prima verlopen en ik heb nergens last van gehad.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vaseline mee gekregen maar lees zoveel verschillen. Ook weer in de antwoorden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding