Ik ben bijna 20, puberteit toch echt wel gepasseerd, toch plots weer vette huid, vet haar, puistjes etc. Hoe kan dit, en hoe te verhelpen?
Ik ben een jongeman, 19jr bijna 20 jr, opeens sinds een tijd heb ik weer puistjes, voornamelijk op mijn voorhoofd en kin.
Daarnaast een vet voorhoofd, vettige schouders.
Ook heb ik last van een vette hoofdhuid + bijbehorend snel vet wordend haar. Volgens mij was ik toch echt de puberteit gepasseerd...
maar... hoe kan dit komen? Hormonale schommelingen ofzo?
Kan het ook zijn doordat ik niet meer sport? Ik zweet ook sneller de laatste tijd, bijvoorbeeld al met een beetje tegenwind op de fiets.
Belangrijkste vraag is eigenlijk: hoe hier mee om te gaan, te verhelpen en zorgen dat het niet terug komt?
Een andere vraag waar ik mee zit, is of het ook met medicijnen te maken kan hebben. Ik gebruik Concerta, voor mijn ADD. Dit is een medicijn dat je hormonen denk ik wel beïnvloed, kan dit? Toen ik begon met slikken, ruim 1 jaar geleden, veranderde mijn haargroei er ook door (tijdelijk)
Ik gebruik benzoylperoxide met special anti puistjes mosturizer werkt best wel goed.
Je test kan stijgen als je bijvoorbeeld sport spieren opbouwt bijvoorbeeld
En het haar is al na 1 a 2 dagen weer baggervet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.