Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan een jeukende hoofdhuid?

Mijn hoofdhuid jeukt verschrikkelijk en het wordt erger met de dag als ik mijn haar heb gewassen. Op dag drie heb ik een ontzettend bijtend gevoel op mijn hoofd. Ik moet mijn haar dan wel wassen, want ik blijf krabben. Op dag één gaat het dan prima, maar op dag twee begint het jeuken weer. Ook heb ik bultjes op mijn hoofd. Ik heb dit nu een aantal maanden. Ik heb al een jaar mijn haar niet geverfd, iets wat ik daarvoor altijd deed. Het zou dus alleen maar gezonder en schoner moeten zijn. Wat kan dit dan zijn?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik gebruik overigens nooit haarproduct! Geen mousse, geen gel, niets. Al tien jaar niet meer of zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
998
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je deze vraag enkele dagen terug niet ook al gesteld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar toen was-ie verwijderd omdat de vraag verkeerd was gesteld volgens de moderators.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je gel, haarlak of iets dergelijks?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ben je toevallig in de laatste maanden van shampoo gewisseld? Dan kan het simpelweg een allergische reactie op shampoo zijn.

Heb je ook al eens iemand even goed laten kijken naar je hoofdhuid of haar en of er schilfers opzitten? Het kan zijn dat je last hebt van roos of een schimmelinfectie.

Ik zou trouwens niet teveel zelf gaan dokteren. Je loopt er al een tijdje mee rond en wie weet heeft de dokter zo een diagnose en kan die je snel van de vervelende jeuk afhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling: hoofdroos en schimmels wordt tegenwoordig als één gezien. Men veronderstelt dat de normaal op het hoofd levende schimmel wat uit de hand loopt en daardoor roos veroorzaakt.
Een optie is dan deze shampoo te gebruiken (zie ook in de bijsluiter voor verdere informatie:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Selsun.aspx?mId=10704&rId=1236 Maar een allergie is ook gewoon mogelijk. Probeer dan neutralere shampoo (geen parfums, zoals Neutral shampoo)
Kwestie van trail and error helaas.
kijk eens met een spiegel of je roos in je haar hebt. ik denk dat de bultjes komen door het krabben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet niet naar de huisarts bent geweest, probeer dan eens een parfumvrije shampoo/douchegel. Het kan zijn dat het hierdoor beter gaat.

Mijn eigen ervaring is dat je na een paar maand weer gewone shampoo kan gebruiken, maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen.

Kan je het beste bij een drogist halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding