Wie weet er een goed merk nagellak, en heeft advies voor gezonde nagels?
Ik heb sinds een jaar ineens iets met nagellak, leuk!
Ik heb nu diverse merken geprobeerd.
Goedkope van Etos huismerk = prut het gaat makkelijk op mijn nagels, maar net zo makkelijk er weer af. Je doet even je broek dicht, en ineens gaat de hele lak eraf, dan heb je een stuk lak in de vorm van je nagel op de grond liggen, en niks meer op je nagel zelf.
Loreal breken schilfertjes af.
Rimmel, gaat goed, blijft goed zitten, maar na een week of 2 is de inhoud van het flesje plakkerig, en gaat het lakken er niet goed meer mee. En dat terwijl het flesje nog ruim 3 kwart vol is.
En dan een nieuw merk Essie erg duur, €10,- per flesje dat is echt zooi! Lakt vlekkerig, loopt langs de randen van je nagel, en in het midden zit niks: http://www.etos.nl/beauty/essie/
Ik gebruik een base coat, en een topcoat. Van Rimmel. Maar toch gaat het steeds niet goed.
Ik gebruik ook regelmatig de "Crack your Color" van Rimmel erbij, maar ook die droogt/plakt snel in het flesje, en dan wil hij niet meer "breken".
Daarnaast gaan mijn nagels zelf ook schilferen, en ben ik 2 maanden bezig om ze weer gezond te krijgen. Ik gebruik remover zonder aceton. Eerder gebruikte ik met aceton, maar daar ben ik mee gestopt, om te kijken of dit beter ging. Maar niet dus.
Ik heb geen schimmel nagels of dat soort dingen. Het gebeurd alleen als ik een tijdje nagels gelakt heb. Zodra ik daar dan mee stop zijn ze weer ok (na 2 maanden).
Bij mij blijft het zo meestal wel een paar dagen echt mooi.
Ik vind de nagellak van catrice erg fijn (kruidvat) is best groot potje voor 2,50. De topcoat ervan is ook aan te raden.
Als je nagellak opbergt kun je misschien proberen om hem extra strak dicht te draaien. (Of je man laten doen als die sterker is :) ) En op een droge, donkere en koele plaats bewaren. (niet in de koelkast! dat is ook niet goed voor je nagellak) En als je ziet dat je nagellak aan het 'scheiden' is of je wilt hem even schudden, rol hem dan tussen je handen, dan mengt hij ook. Als je schud komen er belletjes in (is niet handig met opdoen) en droogt hij sneller uit omdat er lucht bij is gekomen. (Misschien doe je deze dingen al) Succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.