Veel moedervlekjes vlak naast en achter schaamlippen, naar de billen toe iemand die dit herkent en kan dit kwaad ? Zijn deze te verwijderen ?
Er zitten redelijk dikke maar kleine donkere moedervlekjes die daar pas later, na m'n achttiende zijn gaan groeien. Zo'n 10 aan beide kanten. Is er iemand die dit herkent en is er een mogelijkheid ze weg te laten halen ?
Toegevoegd na 1 week:
Update
Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Ze dacht niet aan genitale wratten maar vond het toch vreemd dat er zoveel van die "plekjes" precies in de schaamstreek zaten en heeft me doorverwezen naar een dermatoloog. Ik maak me nog steeds heel veel zorgen want er blijken meerdere vormen van genitale wratten te zijn die er ook verschillend uitzien. De huisarts noemde het een laesie.
Laesies worden veroorzaakt door processen die weefsels aantasten. Een tumor is een laesie, evenals omliggend weefsel dat door de tumor is beschadigd.
Lichamelijke verwondingen, waaronder ook beschadigingen door elektrocutie en door inwerking van chemicaliën kunnen eveneens oorzaken zijn voor een laesie. Bij bepaalde ziekten kunnen laesies optreden, zoals huidafwijkingen door pokken. Verder kunnen laesies ontstaan door processen rond de celstofwisseling, zoals bij zweren, of auto-immuunreacties, zoals het geval is bij veel vormen van artritis.
Nog steeds geen 100 % duidelijkheid dus, en ik vrees dat mijn vraag gesloten zal zijn op het moment dat ik die duidelijkheid wel heb.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.