wat is exacte verschil tussen eau de toilette en eau de parfum, in geur, sterkte, etc.? en blijf je eau de parfum zelf ook langer ruiken?
ik heb n aantal favo geurtjes, allemaal eau de toilette. ik gebruik al meerdere jaren n aantal dezelfde geurtjes. zelf ruik ik het watertje bijna niet meer, ik moet me er dan echt even op concentreren om het bij mezelf te ruiken. nu moet ik wel zeggen dat ik vrij lichte en frisse geuren gebruik, o.a. Mexx Woman en Davioff Cool Water. anderen ruiken mn geurtje wel, ik krijg regelmatig als iemand langs me loopt te horen; wat ruik je lekker. dus dat is wel prettig! ;-) haha
maar goed, ik ben dus benieuwd naar n aantal dingen;
1. bestaat er van elk geurwatertje eigenlijk n eau de toilette en n eau de parfum?
2. ruiken beide hetzelfde of is er n duidelijk verschil geur tussen beide? en is de parfum veel "zwaarder"? (hou zelf nl erg van lichte en frisse geuren)
3. blijf je de parfum zelf ook beter/langer ruiken? of ruik je ook de parfum uiteindelijk zelf niet meer na langer gebruik?
4. klopt het dat de meeste vrouwen en misschien ook wel mannen na langere tijd haar/zijn eigen geurtje zelf niet meer ruikt?
thanks alvast!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.