Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft me gebeten? Is hoe mijn hand er nu uitziet vreemd?

Hij mag me niet bijten, weet ik! Maar ik vraag me af of het wel normaal is hoe m'n hand eruit ziet! Ik heb m'n hand uit z'n bek getrokken en waar zijn tanden langs mn hand zijn gegleden is m'n huid veel dikker, of er een slangetje op ligt! Hoop dat de foto duidelijk genoeg is!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Direct naar de huisartsenpost een tetanusspuit halen lijkt me verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bloed niet en heeft ook niet gebloed, moet dat dan alsnog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Gns jonger is dan 21 hoeft dat niet moolkeesje.
de foto is niet echt duidelijk.

zorg er bij een hondenbijt in elk geval voor dat, als er sprake is van een wond, je de wond goed schoonmaakt en schoonhoudt. dit om infecties te voorkomen.

op de foto is niet echt veel speciaals te zien. ik denk dat het in uw geval wel los loopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
een tetanusprik is idd wel aan te raden, mits deze injectie voor u alweer langer dan 10 jaar geleden is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry krijg niet echt een duidelijke foto ! Het is geen wond, geen bloed oid.
Naar de dokter, je moet een tetanusprik gaan halen, als je die langer dan 10 jaar geleden hebt gehad.
Laat de arts ook naar je hand kijken, dan kan hij dat behandelen indien nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien is er niet doorgebeten dus kan het geen kwaad en zal het morgen al een stuk minder zijn.

Mocht het zijn dat je toch een wondje hebt,dan is het beter om de huisarts te bellen voor een eventuele tetanus injectie,maar dit ligt aan je leeftijd hoe lang het geleden is dat je de laatste tetanus injectie hebt gehad.

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik ben trouwens benieuwd hoe het komt dat je hond gebeten heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna 20, en heb nog nooit zon prik gehad! Maar zal inderdaad even afwachten hoe het er morgen uitziet. Het is idd niet door m'n huid gegaan, dus kan moeilijk besmet zijn lijkt me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hetgoed is moet je op 9 jarige leeftijd een laatste tetanus injectie gehad hebben[vraag het even aan je ouders] en deze beschermt je voor 10 jaar dus tot je 19 e.
In principe zou je dus een tetanus injectie moeten halen,maar dit is in jouw geval niet nodig want er is geen open wond[je] tijdens de beet gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond is al oud, en heeft zere plekken in zijn zij.. Ik liet een pak hagelslag vallen en dacht Onee hij moet naar buiten want hij begon er van te eten, maar ik pakte hem dus heel verkeerd op waardoor hij beet omdat hij pijn had! Zo ging het :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach arm beestje,is er niets meer aan te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet echt:( hij is ook al 15 en de ontlasting is ook niet altijd goed dus er zit soms iets verkeerd bij de darmen wat soms gewoon gevoelig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker al oud,misschien weet je dierenarts een oplossing hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En is het al minder geworden?
Het oedemateuze (gezwollen) weefsel lijkt erop te duiden dat de huid toch beschadigd is en zich mogelijk een infectie ontwikkelt. Belangrijk is het volgende:
Als je zeker weet dat de huid NERGENS beschadigd is, dan is het hooguit een striem. Als de huis geschaafd is, en het daar rondom inderdaad dikker wordt MOET je even langs de huisartsenpost gaan. Hondenbeten onder een gesloten wond kunnen heel vervelend uitpakken. Als je hand gaat zwellen is het echt niet goed, maar wacht maar niet af. Mogelijk krijg je een anti-tetanus injectie en antibiotica mee.
Niet te lang wachten nu want je kan snel ziek worden.
Als er niks aan de hand blijkt, des te beter, maar dit is iets waarmee je geen risico moet nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
huis geschaafd, moet zijn huid geschaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is idd wel een beetje geschaafd!!! Bedankt ik ga de huis artsen post sowieso even bellen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet even langs komen! Hopelijk is het rustig ivm de voetbal :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat ff weten hoe het afloopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroegâh speelde ik ook altijd met mijn (inmiddels lang overleden) hond door mijn hand in zijn bek te laten steken en dan sjorren. Ik kreeg altijd van die 'slangetjes' die na een uurtje weggetrokken waren. Herkenbaar. Nooit iets gehad ook, maar ik zal de laatste zijn die je van de huisartenpost afhoudt ;-). Ik vond het leuk dit ff te melden omdat ik het herkende. Succes bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch de prik gehad! Was niet ernstig, maar mijn hond heeft een slecht gebit ook nog, en de prik kan niet echt kwaad dus maar het zekere voor het onzekere genomen! De plekken zijn inmiddels ook wat minder, maar nog wel zichtbaar en nogal gevoelig.. Ben nu in ieder geval wel 100% gerustgesteld
Ik zie geen gebroken huid, dus geen bloedingen ?
Het zal wel meevallen maar als je het echt niet vertrouwd op naar de huisarts.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
dat is reactie van de huid.. niks ergs als het pijn begint te doen of blijft, morgen naar de HA

Toegevoegd na 5 minuten:
leg er trouwens wat kouds op ivm de zwelling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding