Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een medische verklaring, dat er meer baardgroei is aan de linkerhelft van mijn gezicht dan de rechterkant?

De vraag is al eerder gesteld, maar ik wil weten of het medisch te verklaren valt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

De mate van baardgroei is onder andere afhankelijk van je genetisch achtergrond, dus kijk vooral of het in je familie ook voorkomt. Daarnaast bepalen vitaminerijke voeding en voldoende slaap de snelheid waarmee het gezichtshaar groeit. Gebrek aan vitaminen, slechte slaap en/of stress zouden voor een verstoring in regelmatige baardgroei kunnen zorgen.

Mocht het echter niets te maken hebben met voeding of een genetisch achtergrond, dan kunnen de verschillen ontstaan doordat je gezicht niet goed schoon is. Als je goede baardgroei wilt hebben is het aan te raden om je gezichtshuid schoon, gehydrateerd en vrij van dode huidcellen te houden door bijvoorbeeld ééns in de zoveel tijd te peelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, als je linkshandig bent dat je links iets snellere haargroei hebt. Ik heb de zelfde ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volgende zou je een medische verklaring kunnen noemen, het zou ook een biologische verklaring kunnen zijn:
De mens is nooit geheel aan beide kanten gelijk ontwikkeld. Gezichten zijn ook nooit volledig links en rechts gelijk. Mensen hebben bv een grotere voet, of een kromme vinger aan een hand.
Bij is de baardgroei op dit moment aan een kant sterker dan aan de andere kant. Dat hebben meer mannen, is mij opgevallen in de loop der jaren. Misschien vind je het nog vervelend, maar het verschil zal waarschijnlijk door het vele scheren wat bijtrekken, en op den duur wen je eraan.
Het hoort dan bij je.

Toegevoegd na 9 uur:
Dit is dan tevens de medische verklaring: het zit in de genen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zaken per kant van het lichaam verschillen is er vrijvel altijd een neurale oorzaak (soms verstopte slagaders). De haarfollikels zijn voorzien van zenuwen en kunnen zelfs in reactie op prikkels cortisol vrijmaken. Dat werkt wat remmend op de haargroei. Precieze syndromen zijn niet zo 1 2 3 te vinden, de bron hier is van de New York Times, dus behoorlijk betrouwbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook een beetje, ik weet niet hoe dat komt. Zelf denk ik doordat ik op de ene kant van mijn gezicht slaap, en daardoor mijn baardgroei wat anders is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: