Nu de zon steeds feller schijnt, hoe behoud ik mijn lichte huidskleur in de zomer? Zie extra uitleg;
Ik heb van nature een blanke huidskleur (huidtype twee) met zwart haar. Ik ben een wintertype en heb dus een koele ondertoon. In de winter heb ik een porseleinen teint, erg bleek en wit, zonder een rozige kleur op mijn wangen. Ik vind dit, als een van de weinige, persoonlijk veel mooier dan een gebruinde huidskleur en ik wil dit zo houden.
Vroeger verbrandde ik vrij snel onder de zon en werd dan knalrood, daarna weer wit, bruin kon ik heel moeilijk worden. Hier was ik blij mee. Maar nu heb ik het gevoel dat ik sneller bruiner word dan vroeger, ik zou niet weten waardoor het komt. Nu het weer zomer is heb ik een beige-achtige kleur op mijn gelaat gekregen. Ik vind het vreselijk en ik ben bang dat ik nog donkerder ga worden de komende weken.
Ik gebruik al zonnebrandcrème met factor 30 voor het gezicht, ik heb een dagcrème met SPF 15 en ik ga niet onder de zonnebank, ik zon niet bewust en ik probeer zo min mogelijk onder de zon te komen.
Maar toch helpt het niet, heeft iemand tips alstublieft?
Dat kan je ook gebruiken als je niet bruin wil worden.
Ik vindt het zelf best mooi zo'n bleek velletje maar ik krijg vooral zomers vaak kritiek(van vreemden!)dat ik zo wit ben,vorig jaar in de zomer vroegen een paar jongens op straat of ik wel eens van een zonnebank had gehoord,echt zo lullig.
Maar wat je vraag betreft:sun-block is de oplossing hoor!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.