mijn dochter van 7 heeft last donkere haartjes op de bovenlip, hoe kan je die haartjes veilig bleken?
16.9K
16.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een kind van 7? NIET!
En waarom heeft zij "er last van"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer jouw dochten [ en jouzelf!!!}
dat zij mooi is zoals zij is.
dat zij mooi is zoals zij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan beter met je dochter langs je huisarts gaan en hem vragen voor een mening aan hem, wat hij er van vind, per slot je dochter is pas 7 jaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hééft ze er last van? Daarmee bedoel ik: heeft ze "donkere haartjes op de bovenlip", of heeft ze "lást van donkere haartjes"? Ik twijfel niet aan het feit, maar ik vraag me af of zij er last van heeft. En dat 'last' kan vrij breed opgevat worden, als ze er bijvoorbeeld mee geplaagd wordt op school, is dat ook heel vervelend.
Als het alleen maar zo is dat zij donkere haartjes heeft, en het hindert haar niet, dan moet jij er ook geen probleem van maken. Het hoort bij haar, en als ze 16 is en ze besluit dat ze er 'iets' mee wil, dan is dat nog vroeg genoeg. Ga haar in elk geval niet aanpraten dat het een probleem is, als ze dat zelf niet voelt.
Als het haar echt hindert, kun je het inderdaad bleken. Maar wil je dat? Lichte haartjes zie je ook, en als haar huid vrij donker is, kan het zelfs nog meer opvallen. Daarbij kunnen bleekmiddelen de huid irriteren, zeker de tere gezichtshuid van een jong meisje. Ook moet je het goed bijhouden, anders ga je een soort uitgroei zien die nog lelijker is dan de donkere haar op zich. Bleken is vaak niet effectief bij hele donkere haartjes, en permanente ontharing zoals elektrolyse of laseren kan erg pijnlijk zijn en lijkt me onnodig traumatisch voor zo'n jong meisje.
Ik zou er de voorkeur aan geven om je dochter te leren dat dit erbij hoort, en eventueel bij plagerijtjes een paar goede snedige antwoorden aan te leren. Als ze echt objectief een snor heeft, ga dan met haar naar de huisarts, want dat kan een teken zijn van een onderliggende (hormoon)stoornis. Maar een paar donkere haartjes zijn heel normaal, zeker als de hoofdharen donker zijn, en als jullie als moeder en vader ook donkere haren hebben. Als ze ouder wordt, kan ze eventueel de haartjes laten verwijderen met permanente ontharing, als ze dat wil tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is 7...*zucht* ...en nu al voldoet ze niet aan jouw schoonheidsideaal.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.