Hoe hou ik mijn lange haar in conditie met een allergie voor haarverzorgende cremespoeling, verzachter en maskers?
Ik heb lang stijl haar en heb een allergie voor de stofjes die ze in de bekende haarverzorgende spoelingen, verzachters en maskers hebben gestopt. Mijn haar moet meer geknipt worden dan het aangroeit, omdat de punten uitdrogen en gaan splijten. Als ik niet iets nieuws ontdek om mijn haar te verzorgen, wordt mijn haar dus langzaam aan steeds korter. Waarschijnlijk zal het stabiliseren tot een lengte tussen mijn schouderbladen, maar ik wil het graag weer tot mijn middel kunnen laten groeien. Hoe kan ik mijn haar weer in topconditie krijgen, zonder last te krijgen van de allergie?
De allergie uit zich overigens vooral op mijn rug. Ik doe zo heel af en toe een masker dat ik lang laat intrekken. Die laat ik niet op mijn rug komen en spoel ik heel grondig uit. Dat gaat 'redelijk', maar mijn haar komt uiteindelijk (al dan niet droog) toch op mijn rug. Dat is onvermijdelijk en mijn huid kan daar dus toch niet zo goed tegen... :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.