Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een hele lichte huid, welke foundation en concealer kan ik het best gebruiken?

Ik heb een erg lichte huid (bijna wit) en ik zoek al tijden een lichte foundation en concealer. Welke foundation of concealer kan ik het best gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je echt zelf testen. In de winkel en testen in je nek... Die huidskleur lijkt het meest op je gezichtskleur

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het geheim van camouflage
Goede concealer gevonden? Koop er dan meerdere van dezelfde soort, zodat je ze naar behoefte kunt mixen. Je huidkleur verandert per seizoen. Bovendien is een iets lichtere kleur dan je huid perfect om kringen lichter mee te maken, terwijl je onzuiverheden het beste camoufleert met een kleur die zo dicht mogelijk bij je huidkleur ligt.

Checklist: producten kopen voor een lichte huid
Zoek naar: transparante foundations, vloeibare concealers, transparante poeders
Laat liever liggen: compact-foundations, dikke crèmefoundations

Shopping voor de lichte huid
Poudre Boheme, heel natuurlijke, transparante losse poeder met roze ondertoon, Lancome
Vitalumiere, satijnzachte vloeibare make up, kleur Light Pink 22 (roze ondertoon), Chanel
Trend: foundation met verstevigend ‘ lift’ effect, Etos Lifting Make-up kleur 1, (beige ondertoon)
Teint Mat Purete, Yves Saint Laurent (kleur 6)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/39330-de-foundation-files.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik zelf de bbcream van loreal, dat is een "nude" foundation, is een verzorgingscreme en foundation in 1, die zich aanpast aan je huidskleur. Geeft een super mooi en natuurlijk resultaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een heel lichte huid met vrijwel geen pigment en gebruik van de Bodyshop op advies van de visagiste moisture 03 als foundation. Over de concealer heeft ze me niets verteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vier verschillende types foundation die je kunt gebruiken: vloeibaar, mousse, poeder en compact. Voor een droge huid raad ik je vloeibare foundation aan. Voor een gemengde, tot vette huid raad ik je de laatste twee aan. Zelf vind ik Maybelline een erg goed merk.

Ik gebruik geen concealer, ik vind het te erg opvallen, al heb je de juiste kleur. Maar dat is mijn mening. =)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: