wat kan ik zelf doen aan mijn puisten kwestie?
Ik maak mijn gezicht goed schoon, iedere ochtend met water wassen en eerste hulp zalf er op smeren. Dan iedere avond met waslotion wassen, met nachtcreme erop. Iedere week neem ik een stoombadje en knijpt mijn moeder de mee eters uit. De dikke mee eters, dus de die dikke puisten met witte punten er op, doet ze ook. Maar nu. Bij wijze van experiment (en ook van de helse pijn af te zijn) wil ik graag kijken of de witte punt puisten ook verdwijnen als mijn moeder ze niet uitknijpt. Eerlijk gezegd word het alleen maar erger. De mee eters blijven en groeien uit tot die witte punt puisten... En ik heb tot nu toe maar een witte punt puist zien verdwijnen.. Het achtergebleven rode vlekje zit er nog steeds.
Ik maak mijn gezicht dus goed schoon, ben begonnen om meer water te drinken. Maar wil af van dat geknijp van mijn moeder. Ik kan zelf niet knijpen, want ik heb minder kracht in mijn linker hand, waardoor ik te ver door druk en littekens op mijn gezicht veroorzaak. Mijn moeder zegd dat een condomenknijper de huid rond de mee eter kapot maakt. En als ik de witte punt puist laat zitten, worden de porien van mijn gezicht alleen maar groter, en blijven ze ook groot volgens mijn moeder. De schoonheidspeciaste is de oplossing, 1 keer op de twee maanden. Maar tot zo lang kan ik niet wachten! dan is mijn gezicht vol! En is dat wel echt zo, als de puisten niet worden uitgeknepen, de porien groot blijven en er littekens achter blijven? En wat kan ik zelf doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.