Hoe als roodharige correct te reageren als men zegt dat je wel een zonnebankje kunt gebruiken?
Ik heb geen rood haar, maar ben wel bleek. Krijg ook wel eens gezeur dat ik een kleurtje kan gebruiken. Ik antwoord dan gewoon: waarom? Wat heeft het voor meerwaarde als ik iets bruiner ben?
Roodharigen zijn de echte bewoners van deze plek op aarde. Als de anderen zijn inwijkelingen. (zie geschiedenis-caesar-romeinen- de bello gallico)
Overigens vind ik een vrouw met rood haar wel heel mooi.
Ik verzin maar geen antwoord omdat het waarschijnlijk tegen alle beleefdheidsnormen ingaat Maar ik vind het een ernstige overschrijding van JOUW grenzen als mensen menen dit ongestraft te mogen zeggen. Maar ik ken dat soort opmerkingen zelf ook (maar niet hierover trouwens, ik ben niet rood/wit ha ha) en het rotte is, als je er tegenin gaat, is het net of JIJ nergens tegen kunt en geen gevoel voor humor hebt.
heb je de neiging om correct te willen reageren?
Of mogen mensen tegenwoordig geen tips meer geven..?
Wat je ermee doet is iets anders ja..je kunt jezelf er druk om maken, of er niks om geven..tja.
Het gaat om de manier hoe. Als iemand dik is en iemand zegt tegen diegene: Pff..je bent wel érg dik hoor! Dan is dit kwestend ja.
Maar als iemand zegt: Ik denk dat je beter wat aan je lijn kunt doen. Dan is dit, lijkt mij, al minder kwestend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.