Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand tips voor hele droge voeten?

Ik kan smeren met vanalles, er helpt niets, ze blijven droog en t voelt zo vervelend. Oliebadjes, smeerseltjes, vet, vaseline, olie...noem maar op, t heeft geen zin. Om gek van te worden! Help!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

Voor de extreem droge voethuid kan het best een crème gebruikt worden met het bestanddeel ureum erin bijvoorbeeld Hypogeen. Klinische studies hebben aangetoond dat ureumtekort in de huid een belangrijke oorzaak is van een droge huid.

Ureum heeft een effectieve waterbindende functie. Daarnaast onderdrukt ureum de toename van huidcellen, helpt tegen jeuk, sluit de huid af, werkt antibacterieel en verhoogt de elasticiteit. Ureum voorkomt ten slotte het dikker worden van de huid en is juist daarom zo goed voor voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bodylotion werkt vaak goed. En het klinkt misschien raar maar het kan ook werken om even een tijdje in een (voeten)bad te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch raad ik je aan om een dikke laag vaseline of uierzalf op je voeten te smeren en dan 2 paar oude sokken (ze worden namelijk vet) over elkaar aan te trekken en deze een nachtje aan te houden.
1 Maal per week doet wonderen.
Oude sokken bewaren voor een volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar misschien maar je moet er handcreme voor de hele droge huid erop smeren. Xxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik klovenzalf van het Kruidvat maar sommigen zeggen dat uierzalf net zo goed is.
's Avonds na het douchen breng ik een dikke laag aan. En dan dikke sokken erover en pas uittrekken als je in bed ligt. Dit doet wonderen voor mijn voeten. Zelfs een dagje overslaan kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook dat probleem. Ik gebruik nu: gerlachs gehwol extra. ( de zilvere tube)
En dat is echt super. Geen droge voete meer. Ze zijn zacht en het eelt wordt minder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb denk ik zo ongeveer de allerdroogste voeten ter wereld- en loop ook nog eens jaarrond zonder sokken, wat voor de uitdroging van de huid wellicht niet verstandig is, maar oh, het is zo lekker.

Het grappige is eigenlijk, dat ALLES helpt. MAAR : Het helpt alleen als je het ook zeer consequent, regelmatig en altijd gebruikt. Persoonlijk heb ik de neiging de voetverzorging te laten versloffen als ik geen pijn (meer) heb, en weer begin als ik nauwelijks meer kan lopen van de kloven in mijn hielen.

Twintig jaar droge voeten en een klein fortuin aan 'wondermiddeltjes' (die geen van allen doen wat ze beloven, maar wel een tientje in de week kosten) later, moet ik concluderen dat er eigenlijk maar één ding is dat ECHT werkt : een dikke laag (' smeer-dik' , als pindakaas op een boterham) uierzalf / melkfett (, en die langzaam laten intrekken.

Ik merkte dat voor het eerst op een camping, in een vakantie waarin we veel liepen en ik dus meer kloven dan tenen had, en nauwelijks een stap kon zetten. Maarja, als je moet dan moet je, en het was zo'n 500 meter door het natte gras. Toen merkte ik, dat als mijn voeten helemaal verzadigd waren (na twee keer heen en weer lopen ofzo), de pijn (en de droogte, en de jeuk) weg was. Omdat water wat lastig smeert en er niet altijd nat gras voor handen is, heb ik toen de enige zalf die ik bij me had gebruikt (uierzalf) en wonder boven wonder, na een goed half uurtje met die dik volgesmeerde voeten in mijn crocs (die krijg je tenminste weer schoon) was de pijn weg.

Sindsdien verwijder ik eens in de week tot maand trouw mijn eelt (zou dat vaker moeten doen, maar ik kan niet zo goed bij mijn voeten :lol:) en smeer ze elke avond en elke ochtend in met uierzalf. (De vette ; niet de creme). 's Morgens een dun laagje, vroeg in de avond een hele dikke. (En geen sokken erover; dan werkt het niet. Gewoon nog steeds in m'n crocs). Zolang ik dat doe, heb ik heerlijk zachte, redelijk eeltvrije en in elk geval volledig pijnvrije, niet meer droge voeten.Zodra ik echter weer een paar dagen verslof, hangen de schilfers er in no time weer bij.

Voeden, voeden, voeden dus. Smeren, smeren, smeren. Het gaat nooit over (wordt eerder alleen nog erger bij het ouder worden), en kan - op de bijbehorende hielkloven na- ook geen kwaad. Voeten insmeren moet zoiets worden als tandenpoetsen. Alleen dan hou je het onder controle. En waarmee je smeert maakt dus niks uit ; als het je huid maar vochtig/soepel houdt. Hoe goedkoper, hoe liever dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mij uiercreme, (ja creme) van elke drogist altijd goed gewerkt heeft. Ik heb ook wel eens de voetcreme met eucalyptus van de etos geprobeerd waar een beetje een soort scrubachtige substantie in zit en die vond ik ook erg prettig, in de avond gesmeerd en de volgende dag al beduidend zachtere voeten.

Ten slotte heb ik de Healthy Legs & Feet Lotion van Vaseline eens gekregen en daar was ik heel erg tevreden mee, een heel fijne lotion om te gebruiken met een lekker geurtje. Helaas is deze niet te verkrijgen bij de normale hollandse drogisterij, je kan het online opzoeken via vaseline.com of eventueel proberen te vinden bij een winkel die verzorgingsproducten uit het buitenland importeert.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze insmeren met een voeden creme zoals vaseline of gewoon echte voeten creme handcreme werk trouwens ook goed of body butter enz
Maar je smeert je voeten in en doet er iets omheen je kan oude sokken gebruiken of plastic zakjes klinkt best stom maar het kan! :P

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doet me denken aan "winterhanden" en "wintervoeten" wat betreft jeuk en pijn. Van iemand die militaire dienst heeft gedaan (ja, lang lang geleden!) hoorde ik dat de enige remedie was voor mannelijke soldaten: 's ochtends over je blote voeten plassen. Met andere woorden, voeten (en handen) ' s ochtends in je eigen urine wassen. Een probaat middel! (een antwoord spreekt van ureumzalf, daar zit ook iets van urine in)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dr.organic virgin olive oil geweldig .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorgen voor de juiste voedingsstoffen, zoals bepaalde vitaminen en vetzuren. Onder andere omega 7 en vitamine A, B en E. Uitwendig natuurlijke middelen die ook verzorgende stoffen bevatten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing