Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je veel geld verdienen/rijk worden met je eigen parfums lijn op de markt brengen?

En moet je hiervoor al veel geld hebben om dit voor mekaar te krijgen? Of zijn er nog meer dingen, waar je rekening mee moet houden?

ronron1212
een maand geleden
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dat zou iedereen wel iets doen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Eigen parfumlijn beginnen
Je hebt een droom om een eigen parfumlijn in de markt te zetten.
Wellicht heb je al een geur in gedachten of een beeld hoe het flesje eruit komt te zien.

Maar dan?

In dit artikel vertellen we je stap voor stap hoe je een parfum ontwikkelt, de “do’s en don;ts” en wat je allemaal moet regelen voordat je product er klaar voor is om gelanceerd te worden.

Stap 1: Het businessplan: Hoe begin ik mijn eigen parfumlijn?
Waarom, wat en hoe?
Why? (Purpose)
Een lekker geurtje alleen is niet genoeg. “People don’t buy what you do, they buy why you do it,” Het ‘waarom’ achter je merk moet het overkoepelende doel van jouw merk definiëren, waardoor jouw (potentiele) klanten en toekomstige werknemers met liefde jouw producten kopen en voor je werken.
• Stel jezelf als eerste de vraag waarom je een eigen parfum op de markt wilt brengen?
• Wat is de boodschap die je wilt overbrengen
• Op welke behoefte speelt jouw merk in?
• Wat heeft jouw merk te bieden waarmee je je onderscheid van het bestaande aanbod?

Je ‘waarom’ vinden, is makkelijker gezegd dan gedaan. Om achter jouw drijfveren te komen, hebben we hier wat hulpvragen op een rijtje gezet:

Wat zijn je persoonlijke waarden?
Wat zijn je drijfveren? Je drijfveren zorgen voor intrinsieke motivatie om achter je ‘why’ te staan
Wat zijn jouw passies?
Wat zijn je sterke punten.
Vraag je inner cirkel waarin jij anders bent dan anderen (en antwoorden op bovenstaande vragen)
Volg je gedachten
Analyseer de rode draad in je carrière
WHAT
Wat ga je doen om je ‘waarom’ doelstelling te bereiken?
Stel dat uit jouw ‘waarom’ is gekomen dat je mensen wilt inspireren de wereld beter achter te laten.
Zet dan een ‘Conscious’ parfummerk op, waarbij je alleen de mooiste en puurste ingrediënten gebruikt, die van ethisch verantwoorde herkomst zijn.

Je kunt op deze manier alles heel puur houden, van grondstoffen, productiemethodes, tot verpakkingen, waardoor jouw klanten een statement kunnen maken met jouw merk omdat ze het gevoel hebben ook hun steentje bij te dragen en zich zelfverzekerd voelen door de heerlijke geur van hoge kwaliteit ingrediënten.

HOW – het proces
Welke acties ga je ondernemen om het merk aan de man te brengen?
Wat zijn je afzetkanalen?
Ga je met je merk op beurzen staan?
Ga je het verkopen via winkels?
Welke winkels? Parfumerieën? Conceptstores? Via je eigen kanalen en social media?
Waar sla je de producten op? Ga je werken met een fulfilment bureau?

Prijs
Voordat je een product op de markt brengt, bedenk goed:

voor welke prijs je het parfum wilt verkopen
hoeveel stuks je per jaar wilt verkopen
hoeveel je zelf er aan overhoudt.
Als je verkoopt via winkels, lever je een grote hap marge in. Verkoop je het online, dan is die marge voor jezelf. Alleen heb je wel online bezoekers nodig, waardoor je budget moet investeren in het aantrekken van bezoekers. Ook is het lastig om online de geurbeleving over te brengen, waardoor je andere manieren moet bedenken om je klant op een laagdrempelige manier over de streep te trekken. Denk bijv. na over het aanbieden van testertjes, discoverysets of geurkaartjes.

Hier volgt een indicatief rekenvoorbeeld met een parfumflesje van 50 ml.

Inkoopprijs: 15 euro per stuk ex. btw
Consumentenprijs: 66,66 euro ex btw (80 euro incl. btw)

Marge per product: 51 euro ex btw

Verkoop je via een winkel, dan is de inkoopprijs voor de winkelier ongeveer de consumentenprijs gedeeld door 2.5
In dit geval 32 euro.
Jouw marge is dan 32-15= 17 euro per geur.

Dat klinkt weinig in vergelijking met 51 euro als je het direct aan de eindconsument verkoopt, maar je hebt wel een plek waar klanten fysiek in aanraking komen met jouw merk. Ze kunnen het daar ruiken en testen. Als je klanten het merk al hebben gezien en getest in een winkel, dan is de drempel om de geur online te kopen lager, dus je kunt het ook zien als een investering in je merkbekendheid en een manier om je klant de geur te laten ervaren.
(Lees meer...)
een maand geleden
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Maar wat is het antwoord op de vragen?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: