Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een foundation Routine voor mannen?

Er zijn toch ook mannen die foundation op doen ..?
Onder andere ik.
Alleen op school krijg ik het altijd heel warm, en ik heb een gemengde huid, dus dan gaat me hele huid glimmen en het voelt niet lekker, je voelt gewoon het talg en de foundation gemengd zitten!
Is er een foundation routine voor mannen dat je beter bijvoorbeeld een andere creme kan gebruiken omdat je een mannenhuid heb, en dat het beter blijft zitten en de glim tegen te gaan, de hele dag lang?
Voorderest hou ik van een klein beetje glans, niet te opvallend, maar me hele gezicht glanst niet, maar glimt van de talg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Kies voor een dagcreme voor mannen ( Loreal, Nivea) voor de vette huid, En kies een foundation voor de vette huid, dus niet op oliebasis, breng de foundation aan met een sponsje, dat je eerst nat hebt gemaakt en daarna goed uitgeknepen, zodat er niet teveel foundation in het sponsje verdwijnt.
www.makeupgids.nl/foundation-vette-huid/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je zoveel last hebt van talg kan je beter niet elke dag foundation op doen.
Foundation verstopt je poriën,logisch dat je huid gaat glimmen!
Je maakt het zo nog erger ook.
Mijn tip:geen foundation maar compact poeder in een kleur die 1 tintje lichter is dan je eigen huidtint.
Maak eerst je huid goed schoon,breng dan een goede verzorgende crème op en dan een beetje poeder.
Je hebt ook poeder met glansdeeltjes als je dat mooi vindt.
Het is ook een echte aanrader om 1x per week een huidmasker te nemen om je huid goed te reinigen.
Suc6 ermee,hopelijk heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huid van de man is eigenlijk gelijk aan de huid van de vrouw. Je kunt dus precies dat doen wat ook voor vrouwen word aangeraden met jou huidtype. Er bestaat dus geen speciale mannenroutine voor foundation.

Wat veel mensen niet kennen is een superalternatief wat veelal voor televisie en film wordt gebruikt als foundation: http://www.visagiepro.nl/78-Foundation/127-Creamfoundation/Grimas-Covercream-Pure-Stick-23-ml.html

Om glimmen te stoppen kun je ook een anti-shine onder je foundation gebruiken, dit matteerd en zorgt dat je foundation veel beter blijft zitten: http://www.visagiepro.nl/78-Foundation/159-Foundation-primer/Grimas-Anti-Shine-8-ml.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing