Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze witte strepen rond mijn wenkbrauwen?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld een aantal maanden geleden helaad geen reactie en nog steeds dezelfde klachten. Ik dacht eerst pigment alleen het schijnt dat dan je wenkbrauwhaartjes ook wit moeten kleuren en dat is niet het geval. Ik vind het een beetje onzin om langs te gaan bij de huisarts voor dit maar wil er wel graag vanaf.
Het valt hier niet heel erg op alleen als ik binnen ben of de zon schijnt lijkt het net alsof ik een witte make up streep heb (wat ik niet gebruik)

Picture for question
3 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De functie van wenkbrauwen is de ogen te beschermen tegen zweet (en daarmee zout), zonlicht en neerslag. Door de gebogen vorm kan het vocht langs de ogen heen worden afgevoerd, waardoor daar geen irriterende stofjes in komen.

Het deel van de schedel waarop de wenkbrauwen zich bevinden is wat dikker en steekt iets naar voren uit. Je hebt daar jouw wenkbrauwbogen zitten. Bij een man steken die meestal nog iets meer uit dan bij een vrouw.

Wat ik denk dat je bij jou ziet is dat de huid van het uitstekende deel van jouw wenkbrauwen al het zonlicht opvangt, waardoor de huid die daar net boven zit en dieper ligt bleker van kleur is.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing