Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al 2 jaar droge lippen. Hoe kom ik ervanaf?

Ik heb nu al 2 jaar lang last van mijn lippen. Ik kan en ga de deur niet uit zonder lippenbalsem. Paar keer naar dokter geweest en zalfje gekregen voor onder mijn lippen dit was ook droog maar nog steeds blijft het. Als ik geen lippenbalsem gebruik ga ik likken, om dit dus te voorkomen smeer ik vaseline of lippenbalsem van de tuinen op. Ik kom er maar niet vanaf en ik word er echt gek van, heeft iemand een wondermiddeltje?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In ieder geval: NIET LIKKEN! daar worden je lippen alleen maar droger van. En inderdaad: met mate smeren met cacaoboter (zo af en toe vaseline o.i.d. werkt ook) - zeker niet teveel, dan mol je het herstelvermogen van je huid. En hoe is het met de luchtvochtigheid van de ruimtes waar je verblijft? Als je centrale verwarming hebt zou je ook wat vocht aan de lucht toe moeten voegen - hang van die bakjes aan je radiatoren met water erin, of zet een bak met water op je verwarming. En altijd bijvullen, niet vergeten. Ik krijg zelf altijd flink last van mijn (droge) huid als ik stook, en geen waterbakjes bijvul (en lippen zijn gewoon héle gevoelige en dunne huid...)
4 jaar geleden
Inderdaad niet likken, want dat werkt averechts. Het beste kun je een crème kopen dat echt in de huid trekt, in plaats van balsems die een laagje op de lippen leggen. Lippenbalsem sluit namelijk de laag van je lippen af van de buitenlucht, wat resulteert in steeds drogere lippen.
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing