Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

oren vanmiddag laten schieten hoe moet ik dat verzorgen?

Ik heb vandaag mijn gaatjes rond half 6 laten schieten, het ging super snel en pijnloos en na 5 min stond ik weer buiten, alleen ging de uitleg van de man zo snel dat ik uiteindelijk thuis was en niet zo goed meer wist wat die zei.. en helaas was die toen al dicht en gaat maandag pas open.
Ik heb in ieder geval een flesje augusta "ohrloch kosmetikum" gekregen. Ik mocht volgens mij de eerste twee weken niet draaien en de zweerknopjes 6 weken inhouden. moet ik vanavond al desinfecteren met het flesje augusta? op de verpakking staat niet gebruiken op open wond..
graag wat informatie over nazorg!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Waar mag ik vragen? Schieten is echt een no-go. Gelukkig gaat het hier niet om een kraakbeen piercing, dus zal je er niet wat van merken, behalve dat je oor wat flinker opzwelt. Dat spul dat ie jou mee heeft meegegeven. Ik had er nog nooit van gehoord maar had het ff gegoogelt, er zit alcohol in. Dat maakt zowel de goede als slechte bacteriën dood. Wat mijn piercer aanraadde was 2x daags met parfumvrijezeep schoonmaken, met warmlauw water en goed afspoelen. Beetje droogdeppen met keukenpapier en met een wattenstaafje, die in een zeezoutoplossing is gedoopt, de wond licht aandeppen. Na tien minuten weer afspoelen. Zo weet je zeker dat het goed geneest. (Mijn piercer is gecertificeerd)
Inderdaad NIET DRAAIEN, zo draai je het korstje van de wond alleen maar opnieuw open en zorg je ervoor dat het genezingsproces steeds weer opnieuw moet en daarbij ook geirriteerd raakt.
Snuffel anders even rond op deze site, is ook van een gecertificeerde piercer die alles ook heel mooi uitlegd: https://soesha.nl
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de piercingshop geven ze het advies om het met unicura zeep schoon te maken. De handzeep variant, dus een harde zeep. De zee natmaken en met het schuim dat vrijkomt goed langs de voorkant en de achterkant van de oorbel wrijven. Daarna afspoelen met lauw water.

Ik zou zeker wel draaien, hoor! Gewoon niet te vaak.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing