Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een moedervlek verwijderen met appelazijn?

Ik heb een moedervlek die ik niet mooi vind en ik me een beetje voor schaam, ik vind het overbodig om hem te laten verwijderen. Maar ik had gelezen dat appelazijn het kan laten verdwijnen/verminderen. Dat je er bijvoorbeeld dagelijks met een wattenstaafje met appelazijn op moet doen. Werkt dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Volgens de site van Gezond Leven (eerste link) kan dat inderdaad met appelazijn en zijn er nog veel meer natuurlijke middeltjes. Toch is het beter om de huisarts te laten kijken. De huisarts kan het zelf doen en dan het weefsel laten onderzoeken, maar hij kan je ook doorsturen naar de dermatoloog. Je bent dan in ieder geval zeker, dat het goed en veilig gaat. (tweede link)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat kan bij verhoogde moedervlekken, als je van risico’s houdt. Je hebt grote kans dat je de moedervlek ruilt voor een open wond of litteken of dat deze alleen maar opvallender wordt.
De veiligste manier om een moedervlek te laten verwijderen, is door een arts. Die kan eerst checken of de vlek goedaardig is.
Je schamen voor een moedervlek is jammer: imperfecties zijn vaak juist heel mooi.
Sommige modellen zijn juist bekend vanwege hun moedervlek(ken), dat maakt ze uniek.
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing