Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schadelijk is nagellak remover voor je huid?

Net stootte een vriendin van me nagellakremover om, het viel op me scheenbeen, ik heb geen andere kleding bij me dus ik heb de zelfde broek gwn nog aan maar ik heb t wel met een washandje nat gemaakt om het er uit proberen te halen. Het brand soort van maar ook weer niet het is net of dat je er van dat koelspul op heb gesmeerd, hoe schadelijk is dit en wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nagellakremover is ethylacetaat of aceton. Dat zijn allebei oplosmiddelen die niet schadelijk zijn op de huid. Omdat ze nogal vluchtig zijn en snel verdampen zal je even het gevoel hebben gehad dat het een beetje koud was. Kan dus echt geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aceton is een zeer krachtig oplosmiddel dat tegelijkertijd een uitdrogende werking op de huid heeft. Misschien is het je wel eens opgevallen dat de huid rond je nagels na het verwijderen van de lak wit uitgeslagen is? Heb je dit nooit gemerkt, dan heb je waarschijnlijk remover zonder aceton en kan het geen kwaad als het op de huid terechtkomt.

Je zegt dat je met een washandje met water hebt geprobeerd het weg te halen....bedoel je daarmee dat je het alleen op de broek hebt gedaan of ook op de huid eronder? Komt aceton op je huid, dan moet je het afwassen met water en besmette kleding verwijderen.
Dat is de goede aanpak. Te lange blootstelling heeft een uitdrogend effect op de huid.
Er is echter dan nog niets aan de hand.....Bij klachten van ontvetting van de huid kan je altijd een hydraterende crème op de plek smeren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing