Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een dagcreme voor zowel mannen als vrouwen geschikt?

Ik ben een man van 25 jaar oud en ben opzoek naar een dagcreme om mijn huid te versterken en te verbeteren. Belangrijk hierbij is dat de creme niet-comedogeen is, dus geen porien verstopt.

Ik ben van plan deze creme aan te schaffen https://marbertshop.nl/gezichtsverzorging/marbert-24h-aqua-booster-creme-normale-huid/ .

Maar deze is eigenlijk bedoeld voor de vrouwen huid, zou dit kwaad kunnen? Of zolang je naar het juiste huidtype kijkt geen probleem?

Wat meer uitleg hierover zou fijn zijn :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Net als vrouwen willen mannen hun huid er ook lang goed en gezond uit laten zien. En zij hebben, net als vrouwen, ook een gevoelige huid, acne en een ouder wordende huid. Maar de mannenhuid verschilt erg in zowel structuur als functie.
Door het mannelijke hormoon testosteron produceren de talgklieren ook meer talg. Vooral jonge mannen hebben vaker last van pukkeltjes of acne dan jonge vrouwen. Mannen mogen daarom nooit dezelfde crème gebruiken als hun partner. Hierdoor kunnen de talgklieren verstopt raken waardoor er pukkels ontstaan. Bij de verzorging van hun gezicht hebben mannen een crème nodig met veel vocht en weinig vet.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing